Jak wygl膮da praca copywritera i jakie umiej臋tno艣ci musi on posiada膰, mo偶ecie przeczyta膰 w jednym z poprzednich wpis贸w. Jednak, aby tworzenie tre艣ci by艂o efektywne, konieczne jest wykorzystywanie w pracy odpowiednich narz臋dzi znacznie to u艂atwiaj膮cych. Praca tw贸rcza mo偶e przynie艣膰 wiele satysfakcji, ale jednocze艣nie mo偶e te偶 sta膰 si臋 prawdziw膮 m臋czarni膮, je艣li wcze艣niej w艂a艣ciwie nie zorganizujemy swojego stanowiska pracy. Mity, jakie naros艂y wok贸艂 tego zawodu, wytworzy艂y fa艂szywy i niemaj膮cy nic wsp贸lnego z rzeczywisto艣ci膮 wizerunek copywritera siedz膮cego w kawiarni, pij膮cego latte i od niechcenia stukaj膮cego w klawiatur臋. W rzeczywisto艣ci wi臋kszo艣膰 z nich pracuje w warunkach domowych, dlatego tak istotne jest miejsce, w艂asny k膮t, w kt贸rym w pe艂ni mog膮 odda膰 si臋 pisaniu.

Biurko czy laptop na kanapie, co b臋dzie wygodniejsze

Domowe biuro

Ergonomia stanowiska pracy obowi膮zuje nie tylko w firmach, lecz r贸wnie偶 w home office, warto wi臋c po艣wi臋ci膰 temu problemowi troch臋 czasu. Wiele os贸b preferuje prac臋 na fotelu lub kanapie z laptopem na kolanach, jednak偶e szybko zacznie si臋 to odbija膰 zar贸wno na ich zdrowiu, jak i sprawno艣ci technicznej u偶ywanego komputera. Kilka godzin w niewygodnej pozycji ma niekorzystny wp艂yw na kr臋gos艂up, doprowadzaj膮c w kr贸tkim czasie do bolesnych zwyrodnie艅, albo innych chor贸b, z wypadni臋ciem dysku w艂膮cznie.

Laptop trzymany na kolanach nie ma z kolei odpowiedniej wentylacji, nagrzewa si臋, co w rezultacie prowadzi do skr贸cenia jego 偶ywotno艣ci i konieczno艣ci zakupu nowego. Niemal ka偶dy, kto tak pracuje, po pewnym czasie przekonuje si臋 do odr臋bnego biurka lub sto艂u i odpowiednio dobranego, ergonomicznego krzes艂a, pozwalaj膮cych zachowa膰 prawid艂ow膮 postaw臋 cia艂a. Du偶膮 zalet膮 takiego rozwi膮zania jest te偶 mo偶liwo艣膰 korzystania z du偶ego, co najmniej 21-calowego monitora, nie tylko u艂atwiaj膮cego prac臋 z tekstem, ale i lepiej chroni膮cego wzrok ni偶 15-calowy lub mniejszy wy艣wietlacz laptopa.

Narz臋dzia dla copywritera, kt贸re na pewno przydadz膮 mu si臋 w pracy

Pisanie dowolnych tekst贸w do internetu, pod SEO, blogowych czy b臋d膮cych cz臋艣ci膮 kampanii content marketingowej, to 偶mudny proces, kt贸ry lepiej sobie u艂atwi膰. Narz臋dzi to umo偶liwiaj膮cych, zar贸wno p艂atnych, jak i darmowych, znajdziemy w sieci mn贸stwo, daj膮cych pe艂ne wsparcie niemal na ka偶dym etapie tworzenia. Od razu jednak pragn臋 zaznaczy膰, 偶e ca艂y pomys艂 na to, co chcemy napisa膰, zawsze musi powsta膰 w naszej g艂owie, a te narz臋dzia s膮 tylko pomoc膮 techniczn膮 w utrwaleniu czy publikacji tego, co stworzyli艣my. Wi臋kszo艣膰 z nich u偶ywaj膮 r贸wnie偶 copywriterzy, z kt贸rymi wsp贸艂pracuje SEOSPACE, dzi臋ki czemu ich praca jest efektywniejsza, daj膮ca wszystkie zamierzone rezultaty wymagane przez zleceniodawc贸w. Narz臋dzia, czyli przede wszystkim programy, jakie na co dzie艅 wykorzystuj膮, podzieli艂em na trzy zasadnicze kategorie:

Oprogramowanie, chocia偶 nie tylko, u艂atwiaj膮ce prac臋 z tekstem

Istot膮 pracy copywritera czy content writera zawsze jest tekst, olbrzymia ilo艣膰 s艂贸w, liczonych niekiedy w tysi膮cach s艂贸w przelewanych na ekran komputera. To one pojawiaj膮 si臋 p贸藕niej na witrynach lub blogach firmowych, a ich celem jest przyci膮gni臋cie jak najwi臋kszej ilo艣ci czytelnik贸w, zwi臋kszenie liczby odwiedzin na stronie i zapewnienie jej wysokiej pozycji w rankingu Google. Warto wi臋c u偶y膰 nast臋puj膮cych narz臋dzi pozwalaj膮cych to osi膮gn膮膰:

1. Notatnik, o艂贸wek, d艂ugopis lub co艣 innego do pisania

Wydawa膰 by si臋 mog艂o, 偶e w dobie komputer贸w, smartfon贸w czy tablet贸w, r臋czne pisanie odesz艂o ju偶 do lamusa, jednak偶e zalet takiego sposobu robienia notatek nie da si臋 zbagatelizowa膰. Badania, przeprowadzone mi臋dzy innymi przez naukowc贸w z Uniwersytetu Princeton, jasno pokaza艂y, 偶e osoby, kt贸re r臋cznie sporz膮dzaj膮 notatki, lepiej zapami臋tuj膮 nawet du偶e ilo艣ci nowych informacji i to ju偶 w trakcie ich zapisywania.

Dzieje si臋 tak dzi臋ki aktywacji odpowiedzialnych za to obszar贸w m贸zgu, jego cz臋艣ci czo艂owej, a r臋czne pisanie to r贸wnie偶 wi臋ksza kreatywno艣膰. Piszemy wolniej, a nie chc膮c mie膰 pokre艣lonej i nieczytelnej kartki, starannie dobieramy s艂owa, lepiej koncentruj膮c si臋 nad tym, co chcemy zapisa膰. Dlatego warto mie膰 pod r臋k膮 notatnik, kilka o艂贸wk贸w lub d艂ugopis贸w, a nic nie stoi na przeszkodzie, aby do notowania my艣li, czy pomys艂贸w u偶ywa膰 wiecznego pi贸ra, pozwalaj膮cego jednocze艣nie wyrobi膰 pi臋kny charakter pisma.

O ile r臋czne notatki pozwalaj膮 na bie偶膮co zapanowa膰 nad swoimi pomys艂ami czy konspektem przysz艂ego tekstu, to jednak do samego procesu pisania niezb臋dny b臋dzie komputer oraz dobry, funkcjonalny edytor tekstu. Sam dob贸r komputera, stacjonarnego czy laptopa zale偶y od indywidualnych upodoba艅 u偶ytkownika, lecz w kwestii edytor贸w tekstu ten wyb贸r jest uzale偶niony od wielu czynnik贸w. Podstawowym, chocia偶 nie zawsze korzystnym kryterium wyboru, jest podzia艂 dost臋pnych edytor贸w na p艂atne lub darmowe i mo偶emy skorzysta膰 z takich program贸w jak:

2. Microsoft 365, p艂atny pakiet biurowy, lecz o najwi臋kszych mo偶liwo艣ciach

O tym pakiecie biurowym s艂ysza艂 z pewno艣ci膮 ka偶dy, a wchodz膮cy w jego sk艂ad Word jest dla wielu copywriter贸w podstawowym narz臋dziem do pisania oraz edycji tekst贸w. Jest dost臋pny w postaci Microsoft 365, pakietu us艂ug online udost臋pnionego w chmurze, w kt贸rego sk艂ad wchodzi nie tylko edytor tekst贸w, ale i pozosta艂e powszechnie znane programy tego potentata z Richmond. Zalety korzystania z us艂ugi Microsoft 365 mo偶na by przedstawia膰 ca艂ymi godzinami, a najwa偶niejsze spo艣r贸d nich, wskazywane przez u偶ytkownik贸w to:

  • swobodne korzystanie z us艂ug, czyli narz臋dzi wchodz膮cych w sk艂ad pakietu, udost臋pnianych w chmurze, dost臋pnych praktycznie z ka偶dego miejsca, w kt贸rym jest dost臋p do sieci i gdzie zamierzamy pracowa膰;
  • pe艂na synchronizacja tworzonych dokument贸w pomi臋dzy r贸偶nymi urz膮dzeniami, z kt贸rych korzystamy w pracy np. komputerem a tabletem;
  • bezpiecze艅stwo przechowywanych w chmurze danych, czyli po prostu naszych napisanych tekst贸w;
  • rozbudowane mo偶liwo艣ci ich edycji pozwalaj膮ce bezproblemowo dodawa膰 obrazki, multimedia i stworzy膰 nie tylko kr贸tki artyku艂 czy wpis na blog, ale i e-booka albo ca艂膮 wieluset stronicow膮 ksi膮偶k臋.

Je艣li chodzi o wady, to niekt贸rzy autorzy nie maj膮 zaufania do przechowywania swoich dzie艂 w chmurze, a kolejn膮 przeszkod膮 jest konieczno艣膰 ponoszenia miesi臋cznej lub rocznej op艂aty wynosz膮cej od kilkudziesi臋ciu a偶 do kilkuset z艂otych, w zale偶no艣ci od wybranej opcji.

3. LibreOffice Writer, darmowy, ale wysoce funkcjonalny

LibreOffice Writer

Miesi臋czny wydatek kilkudziesi臋ciu z艂otych nie jest mo偶e zbyt wysokim kosztem, lecz pocz膮tkuj膮cy copywriterzy staraj膮 si臋 ograniczy膰 nawet takie wydatki. Z jakiego艣 edytora tekstu trzeba jednak w pracy korzysta膰, a pisanie tekst贸w np. w systemowym Notatniku nie jest wygodne. Istniej膮 na szcz臋艣cie darmowe alternatywy pakietu Microsoft, doskonale spe艂niaj膮ce wymagania i potrzeby nie tylko pocz膮tkuj膮cych autor贸w.

Ten tekst i wszystkie pozosta艂e umieszczone na tej stronie i blogu, powsta艂y z pomoc膮 edytora wchodz膮cego w sk艂ad pakietu biurowego LibreOffice, projektu open source stworzonego i rozwijanego przez u偶ytkownik贸w z ca艂ego 艣wiata. Jego funkcjonalno艣膰 nie jest co prawda a偶 tak du偶a, jak p艂atnego odpowiednika, lecz do wi臋kszo艣ci zastosowa艅 w zupe艂no艣ci wystarczy. Korzystaj膮c z niego, dostajemy mo偶liwo艣膰:

  • tworzenia wielu typ贸w dokument贸w, ich formatowania, zliczania, z ilu s艂贸w lub znak贸w si臋 sk艂adaj膮, wstawiania tabel, wykres贸w i zdj臋膰;
  • otwierania prawie wszystkich dokument贸w zapisanych w formacie Word lub Excel. Niekiedy mog膮 si臋 jednak zdarza膰 pewne b艂臋dy, co wynika z zastosowania w nich skomplikowanych makr albo rozbudowanych, wielopoziomowych tabel;
  • prostego eksportu gotowego dokumentu do formatu PDF bez konieczno艣ci u偶ycia zewn臋trznych narz臋dzi, a opcja ta przydaje si臋 mi臋dzy innymi przy tworzeniu e-book贸w.

4. Dokumenty Google, edycja tekst贸w w oknie przegl膮darki

Dokumenty Google

Z wszelkiego rodzaju chmur s艂u偶膮cych do bezpiecznego przechowywania w nich danych, korzystamy ka偶dego dnia. Tak膮 us艂ug臋 w postaci wirtualnego dysku o okre艣lonej pojemno艣ci udost臋pnia te偶 Google, lecz ten tw贸rca najcz臋艣ciej u偶ywanej na 艣wiecie wyszukiwarki stron poszed艂 jeszcze o krok dalej.

Od pewnego czasu u偶ytkownicy w ramach posiadanego konta maj膮 dost臋p do pakietu Google Docs, darmowego odpowiednika Microsoft 365. Tworzenie i edycja dokument贸w, tak偶e tekstowych, nie wymaga wi臋c instalacji czy pobrania zewn臋trznego oprogramowania.

Wszystko odbywa si臋 w oknie przegl膮darki internetowej, a sam edytor tekst贸w nie odbiega wygl膮dem i funkcjonalno艣ci膮 od innych program贸w tego typu. Bez ponoszenia 偶adnych koszt贸w otrzymujemy kompletny pakiet biurowy, kt贸ry osobi艣cie u偶ywam naprzemiennie z LibreOffice Writer. Zalety, dla kt贸rych warto go chocia偶 wypr贸bowa膰, to:

  • prosty w obs艂udze edytor, pokazuj膮cy w oknie tylko najpotrzebniejsze opcje, co w tym przypadku okazuje si臋 zalet膮 pozwalaj膮c膮 ca艂kowicie skupi膰 si臋 na pisaniu;
  • mo偶liwo艣膰 rozpocz臋cia pracy w jednym miejscu np. w domu przy komputerze i doko艅czenie jej na urz膮dzeniu mobilnym w podr贸偶y. Wystarczy tylko zalogowa膰 si臋 na swoje konto Google, aby uzyska膰 dost臋p do swojego pliku;
  • wysoki poziom kompatybilno艣ci z pakietem Microsoft, otwarcie, edycja i zapis dokument贸w z rozszerzeniem .doc czy .docx;
  • bezpiecze艅stwo przechowywanych danych, dost臋pnych do nich tylko dla os贸b uprawnionych. Nie wyobra偶am sobie te偶, 偶e taki potentat rynkowy, jak Google, mo偶e z dnia na dzie艅 pozbawi膰 u偶ytkownik贸w dost臋pu do swoich kont.

5. Sprawdzanie tekstu pod k膮tem b艂臋d贸w ortograficznych i interpunkcyjnych

Konia z rz臋dem temu, kto na tyle opanowa艂 w szkole ortografi臋 i interpunkcj臋, aby tekst tej d艂ugo艣ci napisa膰 bez jednego b艂臋du. Owszem, zgodz臋 si臋, 偶e mo偶na kilkakrotnie czyta膰 ka偶de zdanie i poprawia膰 je na bie偶膮co, ale w tej bran偶y znaczenie ma te偶 czas napisania tekstu. Terminy s膮 zazwyczaj nieprzekraczalne, a zleceniodawcy nie lubi膮 i zazwyczaj nie toleruj膮 najmniejszych nawet op贸藕nie艅.

Dlatego gotowy tekst najlepiej jest skopiowa膰 i wklei膰 do system贸w sprawdzania b艂臋d贸w online, jakie znajdziemy na stronach interpunkcja.pl lub ortograf.pl. S膮 one bardzo dok艂adne, wyszukuj膮c i zaznaczaj膮c nie tylko b艂臋dy interpunkcyjne lub ortograficzne, ale i wi臋kszo艣膰 stylistycznych, czy te偶 tak uci膮偶liwe 鈥瀕iter贸wki鈥. Tekst pozbawiony b艂臋d贸w ma niebagatelne znaczenie dla pozycjonowania strony i jest to jednym z czynnik贸w uwzgl臋dnianych przez roboty Google.

6. 殴r贸d艂a grafiki do艂膮czanej do tekst贸w i narz臋dzia do ich prostej edycji

Edytor grafiki XnView

Sam tekst umieszczony na stronie, nawet najbardziej interesuj膮cy i warto艣ciowy merytorycznie, warto wzbogaci膰 grafik膮, obrazkami lub zdj臋ciami zwi膮zanymi z jego tematyk膮. Szukaj膮c odpowiedniej grafiki w sieci, musimy zawsze pami臋ta膰, 偶e ka偶de zdj臋cie jest obj臋te prawami autorskimi i nie zawsze mo偶na je u偶y膰 bez zgody w艂a艣ciciela. Dlatego warto skorzysta膰 ze stron, na kt贸rych bez problemu znajdziemy darmowe obrazy przeznaczone do u偶ytku komercyjnego, za zgod膮 ich autor贸w, co oznacza, 偶e mo偶emy je u偶y膰 bez 偶adnych konsekwencji prawnych.

Najpopularniejsze serwisy tego typu, z kt贸rych korzysta wi臋kszo艣膰 copywriter贸w, to Pixabay albo Pexels, a je艣li chcemy mie膰 dost臋p do wi臋kszej ilo艣ci grafiki i bardziej urozmaicony jej wyb贸r, to warto wykupi膰 sobie konto na Depositphotos. Do jej obr贸bki, czyli zwi臋kszenia lub zmniejszenia rozmiaru, poprawy jasno艣ci czy kontrastu, w zupe艂no艣ci wystarcz膮 darmowe narz臋dzia, takie jak XnView. Je艣li za艣 kto艣 czuje w sobie tak偶e dusze artysty i chce np. samemu tworzy膰 przyci膮gaj膮ce uwag臋 inforgrafiki, to nie musi od razu inwestowa膰 w Photoshopa, a wi臋kszo艣膰 wymaga艅 zaspokoi darmowy, ale niemal tak samo u偶yteczny Gimp.

Dob贸r s艂贸w kluczowych istotny z punktu widzenia SEO

Praktycznie ka偶dy tekst pisany na stron臋 internetow膮 ma na celu zapewnienie je wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania, li艣cie wynik贸w zwracanej po wpisaniu przez u偶ytkownika okre艣lonych s艂贸w w okno wyszukiwarki. Nazywamy je s艂owami kluczowymi i nale偶y je najpierw dobra膰, a potem odpowiednio nasyci膰 nimi tre艣膰, co jednak nie jest proste. Samodzielne odgadni臋cie, jakie s艂owa kluczowe s膮 najbardziej efektywne, przynosz膮ce wysok膮 konwersj臋, nie jest mo偶liwe i dlatego tu r贸wnie偶 przydadz膮 si臋 praktyczne narz臋dzia to u艂atwiaj膮ce.

7. Surfer SEO, czyli Polak te偶 potrafi

Spo艣r贸d wielu narz臋dzi umo偶liwiaj膮cych analiz臋 przydatno艣ci s艂贸w kluczowych, u偶ywanych zar贸wno przez spec贸w od SEO, jak i copywriter贸w, na pierwszym miejscu stawiam Surfer SEO. To profesjonalne, chocia偶 p艂atne, polskie narz臋dzie powinno znale藕膰 zastosowanie w ka偶dej maj膮cej przynie艣膰 pozytywne efekty kampanii content marketingowej. Dzi臋ki wyj膮tkowo dok艂adnym wynikom analizy wpisanej frazy kluczowej mo偶na napisa膰 praktycznie ka偶dy tekst spe艂niaj膮cy surowe wymogi SEO albo dostosowa膰 do nich te, ju偶 istniej膮ce i opublikowane na stronie klienta.

Wykonuj膮c taki audyt, uzyskujemy wszystkie wytyczne do rozpocz臋cia pracy, w kt贸rych zakres wchodzi:

  • lista s艂贸w kluczowych daj膮cych wysok膮 konwersj臋 u偶ytych na stronach konkurencji, kt贸re w podanej ilo艣ci warto r贸wnie偶 zastosowa膰 w swoim tek艣cie;
  • zalecana ilo艣膰 s艂贸w, z kt贸rych ma si臋 sk艂ada膰 tekst w postaci 鈥瀢ide艂ek鈥, przedzia艂u od dolnej do g贸rnej granicy, a tu obowi膮zuje prosta zasada, im bli偶ej g贸rnej, tym lepiej;
  • ilo艣膰 nag艂贸wk贸w h2 鈥 h6 艂膮cznie z ilo艣ci膮 s艂贸w, z ilu powinny si臋 sk艂ada膰.

8. Ahrefs, kolejna analiza s艂贸w kluczowych

To kolejne przydatne, chocia偶 niestety r贸wnie偶 p艂atne narz臋dzie o wszechstronnym zastosowaniu, tak偶e przy tworzeniu tre艣ci. W pracy copywritera przydaj膮 si臋 przede wszystkim jego rozbudowane funkcje daj膮cy nast臋puj膮ce informacje:

  • szczeg贸艂owy raport, list臋 organicznych s艂贸w kluczowych, dla kt贸rych strona jest indeksowana w danym kraju;
  • jak te frazy wp艂ywaj膮 na widoczno艣膰 strony, a nawet zamieszczanych na niej wpis贸w, w wynikach wyszukiwania;
  • trudno艣膰 s艂owa kluczowego, pokazuj膮c膮, jak trudne z jego u偶yciem b臋dzie znalezienie si臋 w pierwszej dziesi膮tce rankingu Google;
  • statystyki i histori臋 wyszukiwa艅 s艂贸w w okre艣lonym przedziale czasu;
  • analiz臋 dzia艂a艅 konkurencji na podstawie stosowanych przez ni膮 s艂贸w kluczowych.

Organizacja pracy, zarz膮dzanie czasem i informacjami

Zaw贸d copywritera to nie tylko tworzenie czy publikacja tre艣ci, ale w pewnym sensie tak偶e praca biurowa, co jest zwi膮zane z w艂a艣ciw膮 organizacj膮 pracy i zarz膮dzaniem swoim cennym czasem. Bardzo cz臋sto trzeba kontaktowa膰 si臋 ze wsp贸艂pracownikami, a w ramach agencji takiej jak SEOSPACE, konieczna jest praca zespo艂owa, dzielenie si臋 potrzebnymi informacjami. Niezb臋dne jest te偶 zapami臋tywanie naprawd臋 ich du偶ych ilo艣ci, a skoro pracujemy online, to wykorzystujemy wiele narz臋dzi sieciowych, spo艣r贸d kt贸rych ja u偶ywam przede wszystkim dw贸ch.

9. Nozbe, zarz膮dzanie zadaniami proste jak nigdy wcze艣niej

Liczba zada艅, jakie trzeba wykona膰 ka偶dego tygodnia pracy, wr臋cz ro艣nie wyk艂adniczo, dlatego nale偶y w jaki艣 spos贸b nad nimi zapanowa膰. B臋d膮c cz臋艣ci膮 sprawnie dzia艂aj膮cego teamu, wi臋kszo艣膰 zada艅 otrzymujemy 鈥瀦 g贸ry鈥, a ich r臋czne zapisywanie na kartce papieru jest bez sensu. Lepszym rozwi膮zaniem jest Nozbe, aplikacja pozwalaj膮ca w pe艂ni panowa膰 nad czasem i tym, co mamy zrobi膰. M贸wi膮c szczerze, pocz膮tkowo nie mog艂em przekona膰 si臋 do jego u偶ywania, a kiedy ju偶 to nast膮pi艂o, dostrzegam coraz wi臋cej zalet, mi臋dzy innymi takich jak:

  • prosta, wr臋cz intuicyjna obs艂uga przypominaj膮ca programy do obs艂ugi poczty e-mail. Otrzymane albo samodzielnie stworzone zadania dzielimy na kilka kategorii, dla odr贸偶nienia oznaczanych etykietami albo odr臋bnymi kolorami;
  • tak samo 艂atwe dodawania kolejnych zada艅, 艂膮cznie z okre艣leniem czasu na ich wykonanie, a kiedy to zrobimy, mo偶na 鈥瀘dhaczy膰鈥 je jako wykonane, po to, aby nie 鈥瀦a艣mieca艂y鈥 listy tych jeszcze do zrobienia;
  • mo偶liwo艣膰 pracy nie tylko na komputerze, ale i na dowolnym urz膮dzeniu mobilnym, a sam Nozbe otworzymy w oknie przegl膮darki albo zainstalujemy jako odr臋bn膮 aplikacj臋, pracuj膮c膮 pod dowolnym systemem operacyjnym, Windows, Android, Mac OS czy iOS.

10. Google Calendar i Google Keep, kt贸rymi zast膮pi艂em papierowy organizer

Google Keep

Jeszcze do niedawna miejsce na moim biurku zajmowa艂 gruby notes, w kt贸rym prowadzi艂em popularny bullet journal, zapisuj膮c w nim wszystkie potrzebne informacje i planuj膮c zadania na kilka dni naprz贸d. Jednocze艣nie to samo zapisywa艂em w Google Calendar, zda艂em sobie wi臋c spraw臋 z tego, 偶e trac臋 czas na dublowanie informacji. Kto艣 m贸g艂by powiedzie膰, 偶e mam podw贸jn膮 kopi臋, ale takie marnowanie czasu i papieru k艂贸ci艂o si臋 z zasadami ekologii, jakie wyznaj臋, przeszed艂em wi臋c tylko na kalendarz online i nie 偶a艂uj臋 tej decyzji.

Jest on, tak jak Dokumenty, nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 mojego konta Google, tak wi臋c loguj膮c si臋, mam dost臋p r贸wnie偶 do niego. U偶ywam go tak偶e na tablecie i smartfonie, wiedz膮c, 偶e wszystkie informacje zawsze si臋 zsynchronizuj膮. Planuj臋 w nim ju偶 praktycznie wszystko, z 偶ycia zawodowego i prywatnego, oznaczaj膮c zadania r贸偶nymi kolorami, w艂膮czaj膮c r贸wnie偶 przypomnienia np. o wa偶nych rocznicach, urodzinach czy rocznicy 艣lubu. Wydarzenia mog臋 tak偶e dodawa膰 ze swojej poczty Gmail, czy 艂膮czy膰 je z konkretn膮 lokalizacj膮 dzi臋ki Google Maps.

Do organizacji swojego czasu u偶ywam te偶 Google Keep, odpowiednika s艂awnych 偶贸艂tych karteczek, kt贸rych nie trzeba wsz臋dzie nakleja膰, a ta us艂uga doskonale integruje si臋 z kalendarzem. W艂膮cza w nim przypomnienia, a poszczeg贸lne notatki tak偶e mog臋 oznacza膰 kolorami, ustawi膰 ich priorytet i dopasowa膰 do konkretnej kategorii. Google Keep tak偶e dzia艂a na smartfonie i sam synchronizuje si臋 z pozosta艂ymi urz膮dzeniami, jakie wykorzystuj臋 w swojej pracy copywritera.

Skomentuj

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *