Banner image

Teksty pod SEO z u偶yciem s艂贸w kluczowych

Teksty pod SEO z u偶yciem s艂贸w kluczowych

21 pa藕dziernika 2020

Zaw贸d copywritera wymaga nabycia wielu, cz臋sto bardzo specyficznych umiej臋tno艣ci, chocia偶 wi臋kszo艣膰 z nich jest bezpo艣rednio zwi膮zana z pisaniem. Osoba si臋 tym zajmuj膮ca musi by膰 w pewnym sensie wszechstronna, wiedzie膰, w jaki spos贸b stworzy膰 praktycznie ka偶dy rodzaj tekstu, od prostych opis贸w produkt贸w a偶 po d艂u偶sze teksty blogowe, poradnikowe czy reklamowe. Spotykamy je praktycznie na ka偶dej stronie internetowej, r贸wnie偶 na stronach firmowych, a wszystkie powinno si臋 pisa膰 w 艣ci艣le okre艣lony spos贸b, zgodnie z zasadami SEO u艂atwiaj膮cymi p贸藕niejsze pozycjonowanie takiej witryny.

Czym jest SEO copywriting i dlaczego warto stosowa膰 go w swojej firmie?

Zanim jednak zajmiemy si臋 dok艂adnym opisem, w jaki spos贸b stworzy膰 tekst mile widziany przez roboty wyszukiwania Google, powinni艣my wiedzie膰, czym jest ta odmiana copywritingu i dlaczego warto zastosowa膰 j膮 w swojej firmie. Pod poj臋ciem SEO, b臋d膮cym skr贸tem od angielskiego zwrotu 鈥濻earch Engine Optimization鈥, rozumiemy og贸艂 dzia艂a艅 podejmowanych w celu optymalizacji strony maj膮cej zapewni膰 jej wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki. Na osi膮gni臋cie takiej pozycji wp艂ywa wiele istotnych czynnik贸w, r贸wnie偶 natury technicznej, a kolejnym z nich jest w艂a艣nie napisanie tekstu zgodnie z pewnymi zasadami, kt贸re szerzej opiszemy w tym artykule.

Na tym w艂a艣nie polega SEO copywrtiting, umiej臋tno艣膰, jak膮 powinien naby膰 ka偶dy, kto chce efektywnie pisa膰 do internetu, a to, co stworzy, ma spe艂nia膰 wszystkie wymagania Google i zleceniodawcy. Skuteczniejsze pozycjonowanie strony, b臋d膮cej wy偶ej na li艣cie wyszukiwania, przek艂ada si臋 na wymierne korzy艣ci, pozwalaj膮c dotrze膰 do konkretnej, docelowej grupy odbiorc贸w i skutecznie promowa膰 dan膮 mark臋 albo produkt. W przypadku firm, zw艂aszcza z bran偶y handlowej lub us艂ugowej, jest to wr臋cz niezb臋dne, dlatego mo偶na powiedzie膰, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰 tre艣ci tworzonych na ich witryny, jest pisana w艂a艣nie pod SEO.

Jak napisa膰 dobry tekst pod SEO 鈥 podstawowe zasady, kt贸rych warto przestrzega膰

Laptop telefon i notes

Ju偶 na wst臋pie pragn臋 zaznaczy膰, 偶e nie ka偶dy, kto pisze na strony internetowe, mo偶e nazwa膰 si臋 SEO copywriterem. Jest to jedna z najbardziej specyficznych odmian tego zawodu, wymagaj膮ca wcze艣niejszego przygotowania i nabycia wspomnianej specjalistycznej wiedzy, zw艂aszcza o sposobach dzia艂ania mechanizm贸w Google.

Na szcz臋艣cie internet pe艂en jest przydatnych informacji, warto r贸wnie偶 u偶ywa膰 w swojej pracy u艂atwiaj膮cego j膮 oprogramowania, takiego jak content edytory czy programy typu Surfer SEO. Pierwsze wr臋cz prowadz膮 autora za r臋k臋, pokazuj膮c mu, jak ma wygl膮da膰 tekst, pokazuj膮c np. ilo艣膰 s艂贸w kluczowych, nag艂贸wk贸w, czy innych element贸w formatowania.

My w swojej pracy stosujemy w艂a艣nie Surfer SEO, daj膮cy podstawowe wskaz贸wki co do ilo艣ci s艂贸w ca艂ego tekstu, ilo艣ci s艂贸w w nag艂贸wkach, element贸w strong, czyli pogrubie艅, oraz ilo艣ci nag艂贸wk贸w i fraz kluczowych, jakie mo偶na u偶y膰. Je艣li chodzi o edytory, to wi臋kszo艣膰 autor贸w, z kt贸rymi wsp贸艂pracujemy woli korzysta膰 ze standardowych, ale to oczywi艣cie kwestia ich indywidualnych preferencji i przyzwyczajenia. Wr贸膰my jednak do samego pisania tekstu pod SEO, przy kt贸rego tworzeniu warto kierowa膰 si臋 zasadami wielokrotnie sprawdzonymi przez najlepszych w tej bran偶y:

1. Analiza konkurencji i dog艂臋bny research

Nie da si臋 ukry膰, 偶e silna konkurencja istnieje obecnie w ka偶dej bran偶y i ca艂y czas trzeba dba膰 o to, aby zawsze by膰 o przys艂owiowy krok przed ni膮. Jedn膮 z rzeczy to umo偶liwiaj膮cych jest strona firmowa, a konkretnie zamieszczane na niej tre艣ci, korzystnie wyr贸偶niaj膮ce si臋 na tle tego, co prezentuj膮 nasi konkurenci. Dlatego przed rozpocz臋ciem pisania tekstu zgodnie z wymogami SEO, warto dok艂adnie przeanalizowa膰 jej dzia艂ania, tak jak i ca艂ego rynku, na kt贸rym firma prowadzi swoj膮 dzia艂alno艣膰. Pozwoli to przede wszystkim na dob贸r w艂a艣ciwych s艂贸w i fraz kluczowych daj膮cych w艂a艣nie nam najwi臋ksz膮 konwersj臋 i pozwalaj膮c napisa膰 tekst w znacznym stopniu odpowiadaj膮cy temu, co wyszukuj膮 w sieci u偶ytkownicy.

2. Wysoka warto艣膰 merytoryczna, unikalno艣膰 i poprawno艣膰 gramatyczna

Ka偶dy tekst na stron臋 internetow膮 trzeba pisa膰 nie dla siebie, lecz dla osoby, kt贸ra b臋dzie go czyta艂a. Warto wi臋c zadba膰 o jego wysok膮 warto艣膰 merytoryczn膮, umieszczenie w nim informacji istotnych z punktu widzenia odbiorcy, daj膮cych mu dok艂adnie tak膮 wiedz臋, jakiej poszukuje. Trzeba przy tym bezwzgl臋dnie korzysta膰 z wiarygodnych 藕r贸de艂, a je艣li jest to tekst naukowy, to r贸wnie偶 tych, potwierdzonych odpowiednimi badaniami.

Unikajmy tworzenia pseudonaukowych wpis贸w, nafaszerowanych frazami kluczowymi bez 艂adu i sk艂adu, co zreszt膮 mo偶e skutecznie zniech臋ci膰 do czytania i jest ponadto 藕le widziane przez Google. Dlatego warto przed rozpocz臋ciem pracy po艣wi臋ci膰 troch臋 czasu na solidny research, a tak przygotowani szybciej napiszemy nawet bardzo d艂ugi tekst, na kt贸rego ko艅cu warto umie艣ci膰 bibliografi臋 w postaci tytu艂贸w opracowa艅 ksi膮偶kowych albo link贸w do 藕r贸de艂, z jakich korzystali艣my.

To, co publikujemy, musi r贸wnie偶 by膰 unikalnym autorskim tekstem, a nie skopiowanym z innej strony, co jest powa偶nym naruszeniem ustawy o ochronie praw autorskich. Ostatni膮 rzecz膮, o kt贸r膮 musimy zadba膰, jest sprawdzenie tre艣ci pod k膮tem ewentualnych b艂臋d贸w ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych. Tak napisany, unikalny tekst, bez zb臋dnego upi臋kszania czy stosowania oklepanych, uniwersalnych zwrot贸w, ma szans臋 na naprawd臋 wysokie miejsce w rankingu, a Google najwy偶ej ceni sobie oryginalno艣膰 i nowatorskie podej艣cie do tematu, 艂膮cznie z jego kompleksowym wyczerpaniem.

3. W艂a艣ciwa struktura tekstu u艂atwiaj膮ca czytanie i pozycjonowanie

Tworzone przez copywritera tre艣ci mog膮 mie膰 r贸偶n膮 d艂ugo艣膰, si臋gaj膮c膮 niekiedy nawet kilkunastu lub kilkudziesi臋ciu tysi臋cy znak贸w. Publikowane ich jako jednej zbitej bry艂y tekstu nie jest dobrym pomys艂em, zaburzaj膮cym czytelno艣膰 i utrudniaj膮cym odbi贸r. W艂a艣nie dlatego wspomniany Surfer SEO czy inne programy tego typu, wyra藕nie pokazuj膮, w jaki spos贸b nale偶y sformatowa膰 nasze dzie艂o, co ma tak偶e niebagatelne znaczenie dla procesu pozycjonowania. Formatowanie, nadanie odpowiedniej struktury nie jest trudne i polega na:

  • zastosowaniu dla tytu艂u podstrony nag艂贸wka h1 i to jest jedyny tej wielko艣ci nag艂贸wek, jaki mo偶e by膰 na niej u偶yty;
  • wyra藕nym podziale tekstu na odr臋bne akapity, a pierwszym jest zawsze tzw. lead, wyst臋puj膮cy bezpo艣rednio pod tytu艂em i ju偶 w nim powinna pojawi膰 si臋 najlepiej konwersuj膮ca fraza kluczowa;
  • rozdzieleniu tekstu nag艂贸wkami h2, h3 czy h4, lecz z jednoczesnym zachowaniem ich w艂a艣ciwej hierarchii pozwalaj膮cej uzyska膰 struktur臋 strony u艂atwiaj膮c膮 jej indeksacj臋 przez roboty wyszukiwarki. Trzeba tak偶e przestrzega膰 艂膮cznej ilo艣ci s艂贸w, z jakich maj膮 si臋 sk艂ada膰 nag艂贸wki, zgodnej z uzyskanymi wcze艣niej wytycznymi;
  • stosowaniu pogrubie艅 wyr贸偶niaj膮cych najistotniejsze dla odbiorcy fragmenty tre艣ci. Ich u偶ycie jest w pe艂ni uzasadnione, wynikaj膮ce z faktu, 偶e tak naprawd臋 u偶ytkownicy wchodz膮c na stron臋, nie czytaj膮 ca艂ego tekstu. Przegl膮daj膮 go tylko pod k膮tem istotnych dla nich informacji, dlatego warto je wyr贸偶ni膰, a te pogrubienia w miar臋 mo偶liwo艣ci powinny obejmowa膰 frazy kluczowe zgodne z ich zapytaniami. R贸wnie istotne s膮 wypunktowania, u艂atwiaj膮ce poszeregowanie wa偶nych informacji, kt贸re dzi臋ki temu 艂atwiej jest zapami臋ta膰;
  • w艂a艣ciwym u偶yciu tych fraz, r贸wnomiernie rozmieszczonych w tek艣cie i w r贸偶nych odmianach np. mysz komputerowa, myszy komputerowej, mysz膮 komputerow膮, oczywi艣cie z zachowaniem logicznego sensu zdania. W jaki spos贸b dobiera膰 s艂owa kluczowe i jakie s膮 ich rodzaje poka偶emy w dalszej cz臋艣ci tekstu;
  • stosowaniu alternatywnych opis贸w umieszczanych na stronie zdj臋膰 i obrazk贸w, widocznych dla u偶ytkownika w sytuacji, gdy z r贸偶nych przyczyn nie zosta艂y one za艂adowane. Taki opis nie mo偶e by膰 zbyt d艂ugi, najlepiej, aby sk艂ada艂 si臋 maksymalnie z 5 鈥 15 wyraz贸w, musi wygl膮da膰 naturalnie i mo偶na tu, w przeciwie艅stwie do nazw plik贸w, u偶ywa膰 polskich znak贸w diakrytycznych;
  • u偶yciu link贸w wewn臋trznych, prowadz膮cych do innych wpis贸w w obr臋bie tej samej strony, a w roli anchor贸w najlepiej sprawdzaj膮 si臋 ponownie frazy i s艂owa kluczowe. Z takich link贸w korzystaj膮 zar贸wno u偶ytkownicy, co u艂atwia im znalezienie informacji, jak i roboty wyszukiwania Google.

Rodzaje fraz kluczowych wykorzystywanych podczas pisania tekstu pod SEO

proces SEO

Znalezienie i u偶ycie w tek艣cie fraz kluczowych nie jest 艂atwym zadaniem, dlatego chcemy opisa膰 ten problem troch臋 szerzej. Mo偶na zaryzykowa膰 twierdzenie, 偶e stanowi膮 one najistotniejszy element tre艣ci z punktu widzenia pozycjonowania strony, ale od razu zaznaczamy, 偶e pisz膮c, nie nale偶y skupia膰 si臋 wy艂膮cznie na nich.

Wyboru odpowiednio skutecznych s艂贸w nie mo偶na jednak pozostawi膰 przypadkowi, bo to dzi臋ki nim uda si臋 skutecznie wypromowa膰 firm臋 lub jej ofert臋, dlatego zawsze powinny by膰 dopasowane do bran偶y, w kt贸rej dzia艂a. Zanim jednak zajmiemy si臋 ich wyszukiwaniem, powinni艣my wiedzie膰, czym s膮 i z jakimi ich rodzajami mo偶emy zetkn膮膰 si臋 w swojej pracy.

Definiuj膮c poj臋cie s艂owa lub frazy kluczowej, chocia偶 s膮 one to偶same, nazywanych z angielskiego keywords, m贸wimy o s艂owach opisuj膮cych tre艣膰 prezentowan膮 na danej stronie internetowej. Tego typu frazy naturalnie rozmieszczamy w tek艣cie, tak偶e w tytule h1, dziel膮cych go na akapity nag艂贸wkach od h3 do h5, dbaj膮c o to, aby nie umieszcza膰 ich za du偶o, poniewa偶 Google weryfikuje stopie艅 nasycenia nimi strony. Copywriterzy wykorzystuj膮 kilka najbardziej przydatnych rodzaj贸w fraz kluczowych, takich jak:

1. Og贸lne frazy kluczowe

Najprostsze, z艂o偶one zazwyczaj z jednego, maksymalnie trzech wyraz贸w np. dysk, dysk zewn臋trzny, dysk twardy i mo偶na o nich powiedzie膰, 偶e u偶ywa ich wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w wyszukiwarki Google. Poszukuj膮 oni przede wszystkim produkt贸w albo us艂ug, lecz nie maj膮 jeszcze dok艂adnie sprecyzowanych wymaga艅, jakie tak naprawd臋 maj膮 one by膰. Najpowa偶niejsz膮 wad膮 tego typu fraz jest ich zbytnia og贸lno艣膰, co utrudnia pozycjonowanie ze wzgl臋du na istniej膮c膮 w sieci bardzo siln膮 konkurencj臋. Mog膮 one co prawda generowa膰 ruch na stronie, lecz nie nios膮cy ze sob膮 wymaganej konwersji, a pozycjonowanie z ich wykorzystaniem jest nie tylko kosztowne, czasami wr臋cz nieop艂acalne, ale i d艂ugotrwa艂e.

2. Frazy z 鈥瀌艂ugiego ogona鈥 (Long Tail)

Ten rodzaj fraz kluczowych zdecydowanie warto u偶ywa膰 zamiast og贸lnych i, jak ich nazwa wskazuje, s膮 d艂u偶sze, sk艂adaj膮c si臋 z wi臋kszej ilo艣ci wyraz贸w, od trzech do nawet sze艣ciu, siedmiu. Pozwalaj膮 wi臋c na dok艂adniejsze okre艣lenie potrzeb u偶ytkownika, kt贸ry konkretnie wie, czego szuka w sieci, co przek艂ada si臋 na spos贸b zadawania pyta艅 wpisywanych w Google np. dysk twardy zewn臋trzny 1 TB, dysk twardy zewn臋trzny USB, dysk twardy USB, dysk twardy 1 TB.

Jak wida膰, wiele wariant贸w takiej rozbudowanej frazy pozwala na pe艂niejsze opisanie produktu, a odpowiadaj膮c precyzyjniej zadanemu w Google pytaniu, umo偶liwi dotarcie do poszukuj膮cego go klienta. Zastosowanie ich w tekstach u艂atwia wydatne zwi臋kszenie warto艣ciowego ruchu na stronie i wi臋ksz膮 konwersj臋, zwi膮zane z tym, 偶e trafi膮 na ni膮 osoby nie przypadkowe, ale zainteresowane prezentowan膮 tre艣ci膮. Praca copywritera u艂atwia wi臋c zadanie specjali艣cie od pozycjonowania, a podsumowuj膮c, ten spos贸b u偶ycia s艂贸w kluczowych niesie ze sob膮 nast臋puj膮ce korzy艣ci dla klienta:

  • szybsze efekty pozycjonowania, w niekt贸rych przypadkach widoczne nawet ju偶 po kilku tygodniach;
  • ni偶sze koszty wykonania takiej us艂ugi;
  • jednoczesny wp艂yw na zwi臋kszenie konwersji zastosowanych fraz og贸lnych;
  • wi臋ksz膮 liczb臋 odwiedzin na stronie, wynikaj膮ca z mniejszej konkurencji u偶ytych fraz;
  • lepsze indeksowanie takiej strony przez Google.

3. Frazy brandowe

B臋d膮ce odmian膮 fraz 鈥瀌艂ugiego ogona鈥, tak samo, jak one sk艂adaj膮ce si臋 z co najmniej 2 wyraz贸w, lecz jednocze艣nie bezpo艣rednio powi膮zane z dan膮 mark膮 lub produktem. We frazie umieszcza si臋 ich nazw臋 np. content marketing Seospace, reklamy Google Ads Seospace lub pozycjonowanie stron Seospace i dzi臋ki temu u偶ytkownik, wpisuj膮c podobne zapytanie, mo偶e trafi膰 od razu na nasz膮 stron臋. Stosuj膮c s艂owa brandowe, mo偶na uzyska膰 najwy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji i warto艣ciowy ruch, dlatego warto zadba膰, aby znalaz艂y si臋 one jak najwy偶ej w rankingu Google. Niebagatelne znaczenie ma tu wi臋c odpowiednie ich dobranie i rozmieszczenie w tre艣ciach publikowanych na stronie. Pozwala tak偶e na skuteczn膮 budow臋 wizerunku marki czy firmy, wydatnie wp艂ywaj膮c na zwi臋kszenie sprzeda偶y i co za tym idzie, wymierne finansowe zyski.

4. Frazy regionalne (lokalne)

Kolejn膮 odmian膮 s艂贸w/fraz kluczowych, jak膮 musi umie膰 zastosowa膰 copywriter, s膮 frazy regionalne, nazywane te偶 lokalnymi. Jak sama nazwa wskazuje, s膮 one zwi膮zane z regionem, w kt贸rym dzia艂alno艣膰 prowadzi promowany z ich pomoc膮 podmiot gospodarczy. Dobieraj膮c je, nale偶y kierowa膰 si臋 przede wszystkim potrzebami odbiorc贸w z tej okolicy, dlatego s膮 zazwyczaj po艂膮czeniem nazwy poszukiwanego produktu lub us艂ugi z nazw膮 miejscowo艣ci, powiatu b膮d藕 wojew贸dztwa np. komputery Radom, us艂ugi hydrauliczne mazowieckie, pozycjonowanie stron Radom. U偶ycie takich fraz w tekstach i oparcie na nich ca艂ego procesu SEO jest zalecane dla firm, kt贸rym zale偶y na dotarciu wy艂膮cznie do klient贸w z najbli偶szej okolicy, nieplanuj膮cych w danym momencie szerszej ekspansji na inne rynki.

5. Frazy w formie pyta艅 albo opinii

Specyficzna odmiana s艂贸w kluczowych, kt贸ra powinna odpowiada膰 pytaniom wpisywanym przez u偶ytkownik贸w Google w formie pyta艅 np. jak pisa膰 teksty pod SEO, jak zosta膰 copywriterem lub z dopiskiem opinie np. firma Seospace opinie. Stanowi膮 one korzystne uzupe艂nienie u偶ytych fraz long tail, sprawdzaj膮 si臋 zw艂aszcza przy prowadzeniu bloga firmowego, co r贸wnie偶 wchodzi w zakres pracy wielu copywriter贸w. Takim s艂owom kluczowym warto po艣wi臋ci膰 wi臋cej uwagi, pozwalaj膮 bowiem na bie偶膮co zapoznawa膰 si臋 z faktycznymi potrzebami odbiorc贸w i dostosowywa膰 do nich tre艣ci znajduj膮ce si臋 na stronie.

W jaki spos贸b dobra膰 potrzebne nam frazy kluczowe

Powy偶ej przedstawili艣my najcz臋艣ciej wykorzystywane typy fraz kluczowych, zajmiemy si臋 wi臋c teraz sposobami ich w艂a艣ciwego doboru, czym cz臋sto zajmuj膮 si臋 sami copywriterzy, otrzymuj膮c od zleceniodawcy zazwyczaj tylko temat tekstu, jaki maj膮 napisa膰. Wyszukiwanie odpowiednich fraz o wysokiej konwersji nie jest trudne i mo偶na przy tym korzysta膰 z wielu praktycznych narz臋dzi u艂atwiaj膮cych t臋 prac臋. Wcze艣niej jednak trzeba b臋dzie dok艂adnie przeanalizowa膰 sam zlecony temat przysz艂ego artyku艂u oraz to, co ju偶 znajduje si臋 na stronie firmowej zleceniodawcy, profil prowadzonej przez niego dzia艂alno艣ci, ofert臋, czy region, w kt贸rym dzia艂a. Stanowi to podstaw臋 do znalezienia najbardziej prawdopodobnych fraz, wpisywanych w Google przez klient贸w firmy, stworzenia listy tych, jakie potencjalnie wykorzystamy w pisanym tek艣cie, pasuj膮cych do tematyki, kt贸r膮 b臋dziemy opisywa膰. Prac臋 u艂atwi膮 nam r贸wnie偶 wspomniane narz臋dzia, takie jak:

  • Google Search Console, stosowany do analizy wy艣wietle艅 w wyszukiwarce istniej膮cej strony klienta. Warto skorzysta膰 tu przede wszystkim z opcji 鈥濻kuteczno艣膰鈥, dzi臋ki kt贸rej uzyskamy informacje, poprzez jakie s艂owa kluczowe u偶ytkownicy trafili w艂a艣nie na t臋 stron臋 oraz ich faktyczn膮 popularno艣膰 i aktualnie zajmowan膮 pozycj臋;
  • Google Keyword Planner, kolejne narz臋dzie od kr贸la wyszukiwarek, u偶ywane zw艂aszcza przy planowaniu szeroko zakrojonej i d艂u偶szej kampanii Google Ads. Dzi臋ki niemu sprawnie wyszukamy potrzebne nam s艂owa kluczowe, uporz膮dkujemy je w praktyczn膮 list臋 i zapoznamy si臋 z aktualizowanymi statystykami pokazuj膮cymi, jakie frazy s膮 najcz臋艣ciej wyszukiwane w sieci;
  • funkcja podpowiedzi Google, z kt贸r膮 stykamy si臋 przy wpisywaniu dowolnego s艂owa w okno wyszukiwarki, rozwijaj膮ca si臋 poni偶ej w postaci listy innych propozycji zwi膮zanych z tym, co wpisali艣my;
  • Surfer SEO, wspomniane ju偶 pot臋偶ne, p艂atne narz臋dzie, z kt贸rego korzystamy na co dzie艅, stosowane zar贸wno przez specjalist贸w od pozycjonowania, jak i przez copywriter贸w. Daje kompleksowe informacje co do wymaga艅 stawianych przez Google, 艂膮cznie z propozycjami fraz kluczowych, kt贸re warto wykorzysta膰 w tworzonym tek艣cie;
  • Ahrefs, kolejne rozbudowane narz臋dzie, p艂atne, lecz zdecydowanie warte swojej ceny, bez kt贸rego nie wyobra偶amy sobie pracy. Umo偶liwia mi臋dzy innymi analiz臋 strony pod k膮tem jej widoczno艣ci w sieci, a dla autor贸w tekst贸w przydaje si臋 opcja 鈥濿yszukiwanie organiczne鈥. W tej zak艂adce znajdziemy list臋 organicznych fraz kluczowych, czyli takich, przy kt贸rych u偶yciu strona jest indeksowana w danym kraju w pierwszej setce listy wynik贸w, po艂膮czon膮 ze statystykami i histori膮 wyszukiwa艅.

Zostaw odpowied藕

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczy膰 spam. Dowiedz si臋 wi臋cej jak przetwarzane s膮 dane komentarzy.