Archiwa: Słownik

Crawl budget

Crawl budget

Crawl budget Czytaj więcej »

Pod pojęciem Crawl budget, noszącego polską nazwy budżetu indeksowania albo współczynnika indeksacji, rozumiemy ilość podstron, jaką roboty Google są w stanie zindeksować w ramach jednej domeny. Prędkość indeksacji strony zależy

Dofollow

Dofollow

Dofollow Czytaj więcej »

Dofollow, nazywany również linkiem dofollow, to atrybut przypisywany linkom „zmuszający” roboty wyszukiwarki do odwiedzenia strony internetowej, do której prowadzą. Informuje się je w ten sposób, że dana witryna prezentuje wartościowe

Dane strukturalne

Dane strukturalne

Dane strukturalne Czytaj więcej »

Pod tym pojęciem rozumiemy znaczniki umieszczane bezpośrednio w kodzie źródłowym, porządkujące, oznaczające i definiujące wszystkie dane pojawiające się na stronie internetowej. Ich podstawowym zadaniem jest opisanie treści strony w sposób

Direct answers

Direct answers

Direct answers Czytaj więcej »

Jedną z funkcji, jakie Google oferuje swoim użytkownikom, jest direct answers, czyli odpowiedzi bezpośrednie. Są one wyświetlane się w tzw. miejscu zerowym, tam, gdzie chciałaby się znaleźć każda strona internetowa,

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe Czytaj więcej »

Podstawowym celem stosowania dopasowania ścisłego, jest ograniczenie ilości reklam Google Ads wyświetlanych użytkownikowi korzystającemu z wyszukiwarki. Pojawiają się one na ekranie tylko w przypadku, kiedy pytanie wpisane w wyszukiwarkę dokładnie

Duplicate content

Duplicate content

Duplicate content Czytaj więcej »

Jest to stosunkowo często występujące zjawisko, polegające na powielaniu treści publikowanych na stronach internetowych, do czego może dochodzić w obrębie jednej bądź kilku domen. Negatywne efekty tego są widoczne zwłaszcza

Długi ogon

Długi ogon

Długi ogon Czytaj więcej »

Jedną z podstaw efektywnego pozycjonowania strony jest właściwy dobór i użycie słów kluczowych, najczęściej robi się to metodą „long tail”, co w języku polskim oznacza właśnie długi ogon. Pod tym

Co to jest disavow

Disavow

Disavow Czytaj więcej »

Dokładniej Disavow Tool, narzędzie stworzone przez Google w celu ułatwienia usuwania linków przychodzących, mogących, zdaniem projektantów danej strony, wpływać niekorzystnie na zajmowane przez nią miejsce w wynikach wyszukiwania. Jest to