Crawl budget
Pod pojęciem Crawl budget, noszącego polską nazwy budżetu indeksowania albo współczynnika indeksacji, rozumiemy ilość podstron, jaką roboty Google są w stanie zindeksować w ramach jednej domeny. Prędkość indeksacji strony zależy
Pod pojęciem Crawl budget, noszącego polską nazwy budżetu indeksowania albo współczynnika indeksacji, rozumiemy ilość podstron, jaką roboty Google są w stanie zindeksować w ramach jednej domeny. Prędkość indeksacji strony zależy
Dofollow, nazywany również linkiem dofollow, to atrybut przypisywany linkom „zmuszający” roboty wyszukiwarki do odwiedzenia strony internetowej, do której prowadzą. Informuje się je w ten sposób, że dana witryna prezentuje wartościowe
Dopasowanie przybliżone Czytaj więcej »
Dopasowaniem przybliżonym (Broad Match) nazywamy używane w Google Ads domyślne dopasowanie słów kluczowych umożliwiające prezentowanie reklam najszerszemu gronu użytkowników. Reklamy są wyświetlane po wpisaniu samego konkretnego słowa kluczowego oraz jego
Dane strukturalne Czytaj więcej »
Pod tym pojęciem rozumiemy znaczniki umieszczane bezpośrednio w kodzie źródłowym, porządkujące, oznaczające i definiujące wszystkie dane pojawiające się na stronie internetowej. Ich podstawowym zadaniem jest opisanie treści strony w sposób
Direct answers Czytaj więcej »
Jedną z funkcji, jakie Google oferuje swoim użytkownikom, jest direct answers, czyli odpowiedzi bezpośrednie. Są one wyświetlane się w tzw. miejscu zerowym, tam, gdzie chciałaby się znaleźć każda strona internetowa,
Dopasowanie ścisłe Czytaj więcej »
Podstawowym celem stosowania dopasowania ścisłego, jest ograniczenie ilości reklam Google Ads wyświetlanych użytkownikowi korzystającemu z wyszukiwarki. Pojawiają się one na ekranie tylko w przypadku, kiedy pytanie wpisane w wyszukiwarkę dokładnie
Dopasowanie do wyrażenia Czytaj więcej »
Nazywane z angielskiego Phrase Match, także umożliwia kontrolowanie wyświetlania reklam Google Ads pojawiających się po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę. Słowa kluczowe w tym przypadku są zapisywane w cudzysłowie, a reklama
Duplicate content Czytaj więcej »
Jest to stosunkowo często występujące zjawisko, polegające na powielaniu treści publikowanych na stronach internetowych, do czego może dochodzić w obrębie jednej bądź kilku domen. Negatywne efekty tego są widoczne zwłaszcza
Jedną z podstaw efektywnego pozycjonowania strony jest właściwy dobór i użycie słów kluczowych, najczęściej robi się to metodą „long tail”, co w języku polskim oznacza właśnie długi ogon. Pod tym
Dokładniej Disavow Tool, narzędzie stworzone przez Google w celu ułatwienia usuwania linków przychodzących, mogących, zdaniem projektantów danej strony, wpływać niekorzystnie na zajmowane przez nią miejsce w wynikach wyszukiwania. Jest to