Co powinna zawierać strona WWW – jakie są cechy dobrej strony internetowej?

Cechy strony WWW

Nie tylko atrakcyjna wizualnie strona, ale przede wszystkim skuteczna, to podstawa działania każdej firmy, która chce obecnie zaistnieć na coraz bardziej wymagającym i konkurencyjnym rynku. Aby nasza nowa witryna uzyskała zamierzoną efektywność, należy zadbać o wszystkie podstawowe elementy, z jakich powinna się składać. Ich dobór nie może być dziełem przypadku, a jakie elementy należy bezwzględnie umieścić na stronie internetowej, dowiecie się z tego poradnika.

Jakie korzyści można odnieść z posiadania strony internetowej?

Zanim przedstawimy, co powinna zawierać dobra strona internetowa, przede wszystkim strona firmy z dowolnej branży, powinniśmy wcześnie dowiedzieć się, jakie korzyści z jej posiadania odniesie potencjalny Klient, zamawiając ją w agencji SEOSPACE.

Nowoczesne strony internetowe można śmiało uznać za niezbędną część prowadzonej działalności gospodarczej, a eksperci od marketingu podkreślają przede wszystkim takie ich zalety, jak:

  • budowa zaufania i zwiększenie wiarygodności Twojej firmy w oczach Klientów, co pomaga jednocześnie w budowie pozytywnego wizerunku promowanej z pomocą strony marki, co można zyskać między innymi dzięki temu, że strona będzie widoczna w różnych miejscach sieci, wyróżniając się na tle konkurencji;
  • zawsze widoczna wizytówka w globalnej sieci, a dobra strona WWW pozwala najkorzystniej zaprezentować ofertę firmy, sprzedawane przez nią produkty lub usługi i dotarcie z nimi do dokładnie wcześniej określonej grupy docelowej użytkowników;
  • prowadzenie swojej działalności nie tylko w urzędowo określonych godzinach otwarcia stacjonarnej siedziby firmy, lecz przez całą dobę i siedem dni w tygodniu;
  • możliwość otwarcia firmy na całkiem nowe, globalne i prawie nieograniczone rynki, a nie tylko ograniczanie się do rynków lokalnych;
  • możliwość łatwej komunikacji z użytkownikami i jednocześnie Klientami danej firmy poprzez wiele kanałów, w tym formularze kontaktowe.

O co należy zadbać projektując stronę internetową?

Każda strona, jaką możemy znaleźć w globalnej sieci, to skomplikowany układ złożony z wielu ściśle ze sobą współpracujących elementów. Decydują one o popularności danej strony, która ma przecież ułatwić dotarcie z firmową ofertą do jak największej liczby potencjalnych Klientów mogących być nią zainteresowanych.

Właśnie dlatego w procesie projektowania stron WWW należy uwzględnić również inne czynniki, mogące wymiernie wpływać na jej efektywność. Specjaliści w tej dziedzinie, także z SEOSPACE, wskazują, że bezwzględnie należy zadbać o następujące podstawowe elementy strony:

Cechy strony WWW infografika

1. Czytelną strukturę strony internetowej

Projektując wygląd strony i dbając o jej funkcjonalność, powinniśmy przede wszystkim zadbać o jej właściwą, jak najbardziej przejrzystą strukturę, zarówno strony głównej, jak i poszczególnych podstron. Dotyczy to jednakowo stosunkowo niewielkich, prostych stron WWW, dla firm lub klientów indywidualnych, oraz rozbudowanych sklepów internetowych.

Właściwie skomponowany układ strony internetowej, wraz z logiczną mapą strony, mogą ułatwić poruszanie się po stronie odwiedzającym ją użytkownikom. Zadbajmy też o wybór odpowiedniej domeny, przyjaznej i pozwalającej szybko odnaleźć naszą witrynę.

2. Prostą intuicyjną nawigację

Kolejnym elementem, jaki powinno się umieścić na swojej stronie internetowej, jest prosta, intuicyjna nawigacja, znajdująca się zazwyczaj w górnej części strony, która prowadzi do jej poszczególnych podstron. Ułatwia w ten sposób szybkie znalezienie potrzebnych informacji, niezbędnym elementem jest też logo naszej firmy, prowadzące prosto do strony głównej.

3. Atrakcyjny wygląd strony internetowej

Projektując poszczególne elementy na stronie, powinniśmy zadbać o to, aby były atrakcyjne wizualnie. Warto przedtem sprawdzić aktualne, obowiązujące trendy w tej dziedzinie, aby uniknąć efektu zbytniego przeładowania lub dobrania niewłaściwej, nieczytelnej kolorystyki.

Cały wygląd witryny należy skomponować z wizualną identyfikacją firmy i oferowanej przez nią marki, co pozwoli zachować spójność kompozycyjną i kolorystyczną, ułatwiającą ich natychmiastowe rozpoznanie.

4. Bezpieczeństwo strony i danych użytkowników

Bardzo często pomijany element, lecz jego zlekceważenie może oznaczać poważne kłopoty, złamanie obowiązującej ustawy RODO o ochronie danych osobowych, a w przypadku kradzieży danych, także odpowiedzialność karną i finansową. Dlatego warto zadbać o właściwą politykę prywatności na Twojej stronie, a bezpieczeństwo przesyłanych i przechowywanych danych zapewni certyfikat SSL.

Jest niezbędny tak samo dla stron i sklepów internetowych, w których przypadku zapewnia bezpieczną sprzedaż produktów i usług. Trzeba też pamiętać o regularnej aktualizacji WordPress, instalowaniu wszystkich poprawek bezpieczeństwa, jeśli strona działa pod kontrolą tego systemu CMS.

5. Responsywność i szybkie ładowanie strony na urządzeniach mobilnych

Każda strona internetowa powinna być odpowiednio dostosowana do przeglądania na powszechnie używanym sprzęcie mobilnym, przede wszystkim smartfonach. Nawet najbardziej rozbudowana strona musi się prawidłowo wyświetlać niezależnie od wielkości i rozdzielczości ekranu.

Zapewnia to jej responsywność, dzięki czemu automatycznie dostosowuje się do urządzenia. Zadbajmy też o szybkość ładowania, wcześniejsze zoptymalizowanie tych elementów Twojej strony WWW, które mogą to spowalniać, przede wszystkim użytej grafiki i zdjęć, które bardzo często mają zbyt dużą wagę.

6. Wysokiej jakości, odpowiednio sformatowane treści

Wykonanie strony internetowej to nie tylko zadbanie o jej stronę wizualną, czy funkcjonalność nawigacji. Na naszej stronie internetowej muszą się też znaleźć wysokiej jakości, merytoryczne treści, a ich stworzenie jest zadaniem dla copywriterów, z którymi współpracujemy w SEOSPACE.

Musi je przede wszystkim zawierać firmowa strona internetowa, związane tematycznie z profilem działalności i przekazujące użytkownikom informacje oparte na wiarygodnych źródłach. Wszystkie teksty powinny być odpowiednio sformatowane, z użyciem hierarchicznie rozmieszczonych nagłówków od H1 do H4 rozdzielających poszczególne akapity.

Pisząc teksty, należy również pamiętać o zastosowaniu języka korzyści oraz o równomiernym rozmieszczeniu w nich fraz kluczowych mogących zapewnić najwyższą konwersję i jak najdokładniej odpowiadających zapytaniom wpisywanym przez użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google.

7. Interaktywność strony i jej integracja z social media

W trakcie tworzenia strony internetowej powinno się pamiętać o jej interaktywności oraz integracji z najpopularniejszymi portalami social media, takimi, jak Facebook, X, Instagram czy Tik Tok. Na stronie trzeba więc umieścić linki prowadzące do firmowych profili na wymienionych portalach społecznościowych, co także ma znaczenie do budowania trwałej więzi z Klientami i wzrostu ich zaufania.

8. Optymalizacji strony pod kątem pozycjonowania SEO

Nie da się stworzyć dobrej strony internetowej, która ma zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, bez przeprowadzenia procesu jej pozycjonowania. Obejmuje on praktycznie wszystkie części witryny, zarówno jej stronę techniczną, sprawdzenie poprawności kodu źródłowego samej strony, jak i wszystkich skryptów zwiększających np. jej bezpieczeństwo.

Pamiętajmy też o wymienionych wyżej zasadach tworzenia treści, także mających istotny wpływ na to, w jaki sposób nasza strona będzie indeksowana przez roboty wyszukiwania Google i innych używanych wyszukiwarek stron.

Jakie dodatkowe elementy może zawierać strona internetowa?

layout strony

Oczywiście wymienione wyżej elementy, to nie wszystkie, które należy umieścić na stronie WWW, powinny się na niej znaleźć również inne, m.in takie jak:

  • newsletter, czyli po prostu biuletyn informacyjny, jeden z elementów skutecznej strony internetowej pozwalający na komunikację z użytkownikami;
  • CTA, czyli wezwanie Call To Action, widoczny z daleka link zachęcający do podjęcia określonego działania, najczęściej zakupu danego produktu sprzedawanego za pośrednictwem strony;
  • dane kontaktowe firmy, które warto umieścić w stopce nie tylko na stronie głównej, ale i wszystkich podstronach wchodzących w skład danej witryny, numer telefonu, adres e-mail i inki do profili w wymienionych wyżej portalach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *