Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, dające im wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, to skomplikowana praca, wymagająca dużej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie. Proces SEO powinien objąć praktycznie wszystkie elementy danej witryny, nie tylko jej część techniczną, ale również publikowane na stronie treści.
Dokonując indeksacji strony, Google bierze pod uwagę także dodawanie treści, odpowiednio sformatowanych z właściwą ilością równomiernie rozmieszczonych słów kluczowych. Właśnie dlatego warto regularnie aktualizować to, co wcześniej opublikowaliśmy, a jednym z rodzajów tekstów, który powinien znaleźć się na każdej stronie, jest z pewnością fresh content, o którym zdecydowanie musimy dowiedzieć się nieco więcej.
W pigułce:
- Fresh content na stronie, blogu firmowym czy na portalach społecznościowych, jest istotny między innymi z punktu widzenia SEO, czyli pozycjonowania witryny.
- Definicja fresh content, treści, jakie może obejmować, różnice w stosunku do evergreen content, znaczenie dla odwiedzających stronę.
- Korzyści z wykorzystania fresh content dla prowadzonego biznesu w praktycznie każdej branży, wzrost zaufania do firmy, zyskanie opinii eksperta w danej dziedzinie, budowa pozytywnych relacji z Klientami.
- Wpływ świeżych treści na proces pozycjonowania strony, ocenę jej przez mechanizmy wyszukiwania Google, zainteresowanie użytkowników, mniejszy współczynnik odrzuceń i wzrost konwersji.
- Zalecane zasady, według których należy publikować świeże, aktualne treści oraz najistotniejsze wady, jakie niesie ze sobą ich nieprzestrzeganie, przez co fresh content może okazać się nieskuteczny.
Spis treści
- 1 Dlaczego warto aktualizować i zamieszczać nowe treści na stronie?
- 2 Czym jest fresh content i jakie treści obejmuje?
- 3 Jakie korzyści dla content marketingu daje fresh content?
- 4 W jaki sposób aktualizacja treści i nowe teksty mają wpływ na pozycjonowanie strony?
- 5 Czy stosowanie fresh content ma jakieś wady?
Dlaczego warto aktualizować i zamieszczać nowe treści na stronie?
Każdy copywriter powinien opanować pisanie różnych rodzajów treści, z jednej strony zgodnych z oczekiwaniami zleceniodawcy i o wysokiej jakości merytorycznej. Z drugiej strony powinny zapewniać jak najwyższą konwersję, a ich optymalizacja pod kątem SEO może przyczynić się do uzyskania wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki, najczęściej Google.
Trzeba jednocześnie pamiętać, że należy aktualizować treści oraz publikować nowe na swojej stronie internetowej, między innymi na blogu firmowym lub kontach na portalach społecznościowych. Można przy tym uwzględnić tzw. gorące tematy, najnowsze newsy z dziedziny, której dotyczy dana witryna, a tego z pewnością oczekują odwiedzający ją internauci.
Czym jest fresh content i jakie treści obejmuje?
Definiując, według wielu popularnych słowników, pojęcie fresh content, można porównać go do świeżych owoców, które od razu wzbudzają zainteresowanie i są natychmiast zjadane. Nowe, aktualne i przyciągające uwagę treści powinny być nie tylko interesujące dla osób odwiedzających publikującą je stronę, ale i dla mechanizmów popularnych wyszukiwarek internetowych, na czele z Google.
Zastosowanie świeżego contentu różni się jednocześnie od tzw. evergreen contentu, nietracącego nic ze swojej wartości mimo upływu czasu. Fresh content obejmuje przede wszystkim wspomniane wpisy blogowe, artykuły eksperckie, czy newsy z danej branży prezentowane np. na stronie firmowej, w których można przykładowo przedstawić:
- najnowsze, aktualne, bieżące wiadomości związane np. z tematyką strony internetowej, na której będą publikowane;
- opisy wydarzeń odbywających się w regularnych odstępach czasu, np. szkoleń dotyczących SEO, warto więc opisać, co z nich jest przydatne dla osób prowadzących stronę, odwiedzających ją lub zajmujących się jej pozycjonowaniem;
- aktualne wydarzenia ze świata kultury czy polityki, takie jak np. zbliżające się wybory prezydenckie, jeśli witryna prezentuje taką tematykę;
- zwiększenie zakresu sprzedaży towarów lub usług poprzez stronę, warto więc szerzej opisać nowy asortyment, przedstawić ofertę w zachęcający do zakupu sposób.
Można śmiało powiedzieć, że aktualizacja już istniejących lub publikowanie świeżych treści jest wręcz niezbędna, aby w pełni odpowiadać zapytaniom internautów, którzy chcą wyszukać i sprawdzić interesujące ich informacje.
Jakie korzyści dla content marketingu daje fresh content?
Publikowanie nowych treści ma także niebagatelne znaczenie dla content marketingu, szczególnie prowadzenia dokładnie zaplanowanej, długofalowej kampanii reklamowej danej firmy lub oferowanej przez nią marki produktów.
Nowe, umieszczane w regularnych odstępach czasu teksty, przyciągają uwagę użytkowników, zwłaszcza gdy w ciekawy i jednocześnie zrozumiały sposób przedstawiają nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia. Umieszczając na firmowym blogu artykuły eksperckie, można bardzo szybko zyskać wartościową opinię specjalisty w danej dziedzinie.
Aktualizacja tych treści może jednocześnie służyć pogłębieniu relacji z odbiorcami, z których każdy może być przecież potencjalnym Klientem. Służy to budowie ich zaufania, zwiększając też rozpoznawalność na tle silnej konkurencji istniejącej w każdej branży, a wszystko to z czasem przekłada się na wymierne, finansowe zyski.
W jaki sposób aktualizacja treści i nowe teksty mają wpływ na pozycjonowanie strony?
Przejdźmy teraz do meritum, czyli tego, w jaki sposób publikowanie fresh contentu i aktualizowanie istniejących treści na danej stronie może wpływać na pozycję witryny w rankingu Google. Algorytmy wyszukiwarki bardzo często cenią wyżej niedawno opublikowany tekst, nawet zaledwie kilka minut wcześniej, niż starsze artykuły na stronie.
Świeże treści mają jednocześnie duże znaczenie dla internautów wyszukujących konkretne informacje. Jeśli wpiszą w wyszukiwarkę np. frazę kluczową „domy na Mazurach”, to większa szansa jest, że zainteresują ich najnowsze, aktualne treści na ten temat, niż te z datą publikacji sprzed 2-3 lat.
Częste aktualizacje contentu i wstawianie nowego automatycznie ma więc pozytywny wpływ na współczynnik odrzuceń, czyli bounce rate. Jeśli zaś treści będą nieaktualne, to raczej mało prawdopodobne jest zainteresowanie nimi użytkowników. Równie istotny jest możliwy wzrost ruchu na stronie oraz konwersji, co, w przypadku strony firmowej czy e-sklepu, może przełożyć się na odczuwalny wzrost sprzedaży.
Czy stosowanie fresh content ma jakieś wady?
Zaletom umieszczania na stronie nowych, świeżych treści trudno jest zaprzeczyć, lecz zawsze powinno się to odbywać zgodnie z pewnymi zasadami, inaczej skutek będzie odwrotny od zamierzonego. Eksperci od tworzenia fresh contentu wskazują na konieczność uwzględnienia następujących, istotnych czynników:
- dokładnego przemyślanego zaplanowania całej kampanii opierającej się na fresh content, jeśli ma odnieść zaplanowane efekty;
- zachowania regularności publikacji treści, a np. teksty należy przygotowywać po dokładnej analizie fraz kluczowych;
- wysoką jakość wszystkich rodzajów fresh contentu, stanowiącego wartość dla odbiorców, w przeciwnym razie spadnie ilość odwiedzin na stronie, a razem z nim konwersja, niska jakość może też obniżyć wiarygodność witryny, jej reputację i zaufanie użytkowników;
- zachowania odpowiednich przerw pomiędzy publikacjami kolejnych, świeżych tekstów, a zbyt duża częstotliwość odbija się negatywnie na indeksowaniu strony przez roboty wyszukiwania i często kończy się jej spadkiem w rankingu Google;
- dosyć wysokich kosztach ciągłego aktualizowania treści na stronie, co jest jednocześnie pracochłonne i może powodować znaczny wzrost wydatków, jakie można przeznaczyć na kampanię content marketingową;
- przestrzegania obowiązującej ustawy o prawie autorskim, niekopiowania tekstów innych autorów bez ich zezwolenia, co naraża osoby łamiące przepisy na konsekwencje prawne, może też spowodować nieodwracalną utratę dobrej reputacji firmy.
Content Manager w SEOSPACE
Miłośnik słowa, dla którego pisanie i czytanie to nie pasja, lecz styl życia. Czyta wszystko i wszędzie, a natłok myśli uwielbia przelewać na papier lub ekran komputera. Regularnie zgłębia też tajniki SEO, po to, aby to co pisze było zgodne z obowiązującymi zasadami pozycjonowania stron. Specjalizuje się w tekstach blogowych i stara się, aby to co wychodzi spod jego pióra spełniało wszystkie wymagania czytelnika, zyskując jednocześnie jak najwyższe pozycje w Google. Prywatnie miłośnik literatury fantasy, przed którym światy wykreowane przez autorów tego gatunku nie mają żadnych tajemnic. Jednocześnie wielki miłośnik pisma ręcznego, najlepszej metody pozwalającej rozwinąć swoją kreatywność, ułatwiającej panowanie nad każdym słowem.
Potrzebujesz pozycjonowania lub Google Ads?
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny.
Szukasz wsparcia w Copywritingu?
Skorzystaj z bezpłatnej wyceny.