
Wsp贸艂czynnik konwersji (CR, Conversion Rate), to wyra偶any procentowo wska藕nik, kt贸ry pokazuje liczb臋 u偶ytkownik贸w odwiedzaj膮cych stron臋 i dokonuj膮cych na niej konwersji. Poprzez konwersj臋 rozumiemy najcz臋艣ciej klikni臋cie u偶ytkownik贸w w reklam臋 znajduj膮c膮 si臋 np. na stronie i podj臋cie dzia艂ania oczekiwanego przez w艂a艣ciciela witryny. Takim dzia艂aniem mo偶e by膰:
- wype艂nienie formularza kontaktowego;
- rejestracja na stronie np. sklepu internetowego;
- zapisanie do newslettera;
- dokonanie zakupu.
Z pomoc膮 wsp贸艂czynnika konwersji mierzy si臋 skuteczno艣膰 prowadzonych dzia艂a艅 marketingowych. Im wy偶szy, tym lepiej, dlatego warto d膮偶y膰 do jego podwy偶szenia. Przyczynia si臋 do tego u偶yteczno艣膰 strony dla u偶ytkownika i dotarcie do niego z tak膮 form膮 reklamy, jak膮 mo偶e by膰 zainteresowany. Na stronie warto publikowa膰 warto艣ciowe informacje, przygotowa膰 unikalne opisy produkt贸w lub us艂ug, precyzyjnie dobiera膰 s艂owa kluczowe i ca艂y czas analizowa膰 potrzeby okre艣lonych grup odbiorc贸w.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorc贸w