Co to jest wsp贸艂czynnik konwersji

Wsp贸艂czynnik konwersji (CR, Conversion Rate), to wyra偶any procentowo wska藕nik, kt贸ry pokazuje liczb臋 u偶ytkownik贸w odwiedzaj膮cych stron臋 i dokonuj膮cych na niej konwersji. Poprzez konwersj臋 rozumiemy najcz臋艣ciej klikni臋cie u偶ytkownik贸w w reklam臋 znajduj膮c膮 si臋 np. na stronie i podj臋cie dzia艂ania oczekiwanego przez w艂a艣ciciela witryny. Takim dzia艂aniem mo偶e by膰:

  • wype艂nienie formularza kontaktowego;
  • rejestracja na stronie np. sklepu internetowego;
  • zapisanie do newslettera;
  • dokonanie zakupu.

Z pomoc膮 wsp贸艂czynnika konwersji mierzy si臋 skuteczno艣膰 prowadzonych dzia艂a艅 marketingowych. Im wy偶szy, tym lepiej, dlatego warto d膮偶y膰 do jego podwy偶szenia. Przyczynia si臋 do tego u偶yteczno艣膰 strony dla u偶ytkownika i dotarcie do niego z tak膮 form膮 reklamy, jak膮 mo偶e by膰 zainteresowany. Na stronie warto publikowa膰 warto艣ciowe informacje, przygotowa膰 unikalne opisy produkt贸w lub us艂ug, precyzyjnie dobiera膰 s艂owa kluczowe i ca艂y czas analizowa膰 potrzeby okre艣lonych grup odbiorc贸w.