PPC (Pay per Click)

PPC (Pay Per Click), czyli p艂atno艣膰 za klikni臋cie, to kolejna cz臋sto stosowana metoda rozliczenia za kampani臋 reklamow膮 w Internecie. Koszty s膮 liczne w momencie, gdy u偶ytkownik kliknie w baner kieruj膮cy go np. do sklepu internetowego, a samo wy艣wietlenie bannera jest bezp艂atne. Ten spos贸b rozliczenia jest jednym z podstawowych w kampaniach Google Ads. Reklamodawca mo偶e wcze艣niej zaplanowa膰 jej bud偶et, a koszt jednego klikni臋cia zale偶y od jako艣ci przygotowanej reklamy. Zalety PPC (Pay Per Click) to:

  • p艂atno艣膰 dopiero za uzyskane rezultaty;
  • mierzalno艣膰 tych rezultat贸w;
  • mo偶liwo艣膰 modyfikacji kampanii w trakcie jej trwania, nie tylko bud偶etu, ale i s艂贸w kluczowych.

Wady to z kolei konieczno艣膰 sta艂ego monitorowania prowadzonych dzia艂a艅, a pozytywne efekty s膮 tylko do momentu ponoszenia op艂at.