Google Merchant Center (GMC)

Jest to nast臋pna us艂uga oferowana przez Google w艂a艣cicielom sklep贸w internetowych. Google Merchant Center, bo tak brzmi jej ca艂a nazwa, umo偶liwia przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej. Gromadzi ona niezb臋dne do tego informacje, dane o sklepie i marce, jak膮 sprzedaje, oraz o wszystkich produktach znajduj膮cych si臋 w ofercie. Nie dzieje si臋 to jednak automatycznie, wcze艣niej nale偶y za艂o偶y膰 konto Merchant Center i prawid艂owo je skonfigurowa膰. Musimy poda膰 wszystkie informacje o swojej firmie, stronie sklepu internetowego, a kolejny krok to weryfikacja danych oraz potwierdzenie praw do korzystania z witryny i dopiero wtedy mo偶emy zamieszcza膰 pozosta艂e informacje. Posiadanie konta jest ca艂kowicie bezp艂atne, jednak u偶ytkownik musi ponie艣膰 koszty, ale tylko za klikni臋cie, czyli przej艣cie klienta do sklepu, rozliczane metod膮 CPC (cost per click). Og贸lne koszty kampanii prowadzonej z u偶yciem Google Merchant Center mo偶na modyfikowa膰, dostosowuj膮c je do swoich aktualnych mo偶liwo艣ci finansowych. Zalet膮 takiego sposobu reklamy jest jej:

  • wysoka atrakcyjno艣膰, wynikaj膮ca mi臋dzy innymi z dobrej widoczno艣ci w wynikach wyszukiwania;
  • r贸wnie wysoka konwersja, na co wp艂yw ma kr贸tsza droga, kt贸r膮 musi przej艣膰 u偶ytkownik, aby trafi膰 prosto do sklepu.