
Jest to następna usługa oferowana przez Google właścicielom sklepów internetowych. Google Merchant Center, bo tak brzmi jej cała nazwa, umożliwia przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej. Gromadzi ona niezbędne do tego informacje, dane o sklepie i marce, jaką sprzedaje, oraz o wszystkich produktach znajdujących się w ofercie. Nie dzieje się to jednak automatycznie, wcześniej należy założyć konto Merchant Center i prawidłowo je skonfigurować. Musimy podać wszystkie informacje o swojej firmie, stronie sklepu internetowego, a kolejny krok to weryfikacja danych oraz potwierdzenie praw do korzystania z witryny i dopiero wtedy możemy zamieszczać pozostałe informacje. Posiadanie konta jest całkowicie bezpłatne, jednak użytkownik musi ponieść koszty, ale tylko za kliknięcie, czyli przejście klienta do sklepu, rozliczane metodą CPC (cost per click). Ogólne koszty kampanii prowadzonej z użyciem Google Merchant Center można modyfikować, dostosowując je do swoich aktualnych możliwości finansowych. Zaletą takiego sposobu reklamy jest jej:
- wysoka atrakcyjność, wynikająca między innymi z dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania;
- równie wysoka konwersja, na co wpływ ma krótsza droga, którą musi przejść użytkownik, aby trafić prosto do sklepu.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców