Lejek sprzeda偶owy

Poj臋cie lejka sprzeda偶owego, nazywanego tak偶e dochodowym lub zakupowym 艂膮czy si臋 z poj臋ciem procesu zakupowego. Lejek sprzeda偶owy to forma wizualnej prezentacji drogi, jak膮 musi przeby膰 klient od momentu poznania marki lub produktu a偶 do samego zakupu. Dzieli si臋 j膮 na kilka etap贸w zr贸偶nicowanych pod k膮tem konkretnego modelu sprzeda偶y i s膮 to:

  1. Etap 艣wiadomo艣ci, w kt贸rym klient zyskuje 艣wiadomo艣膰 istnienia danej marki lub produktu.
  2. Etap zainteresowania, kiedy b臋d膮c nimi zainteresowany, zaczyna szuka膰 wi臋cej informacji na ich temat.
  3. Etap oceny, w kt贸rego trakcie klient coraz bardziej sk艂ania si臋 do zakupu, sprawdzaj膮c jeszcze, co ma do zaoferowania konkurencja.
  4. Etap decyzji ko艅cz膮cy si臋 dokonaniem zakupu.
  5. Etap postoceny, dotycz膮cy zazwyczaj sektora B2B, gdzie skorzystanie z ofert cz臋sto wi膮偶e si臋 z d艂ugoterminowym kontraktem. Klient mo偶e wi臋c si臋 zastanawia膰, czy go przed艂u偶y膰.
  6. Etap kolejnego zakupu, kiedy klient ponownie kupuje produkt albo us艂ug臋.