Google Panda

Panda to jeden z algorytmów stworzonych przez Google. Jego zadaniem jest eliminacja stron uznanych za zbyt niskiej jakości, czyli takich, które publikują mało ciekawe treści, często kopiowane z innych witryn. Google Panda promuje z kolei strony internetowe, na których znajdziemy interesujące, unikalne teksty mające wysoką wartość merytoryczną. Ten algorytm, wprowadzony w 2011 roku, całkowicie zmienił podejście do content marketingu. Dzięki niemu z sieci już niemal zniknęły krótkie teksty, tzw. precle sztucznie nasycane dużą ilością słów kluczowych. Jeśli optymalizowana strona ma znaleźć się wysoko w rankingu wyszukiwarki, trzeba publikować na niej atrakcyjne treści, często eksperckie, przydatne dla użytkowników i przygotowywane zgodnie z wymogami Google. Jest to korzystne zwłaszcza z punktu widzenia niewielkich firm, które mają dzięki temu większe szanse zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.