
Jedną z podstaw efektywnego pozycjonowania strony jest właściwy dobór i użycie słów kluczowych, najczęściej robi się to metodą „long tail”, co w języku polskim oznacza właśnie długi ogon. Pod tym pojęciem rozumiemy zastosowanie rozbudowanych fraz, składających się z większej liczby słów kluczowych, jakie częściej stosują użytkownicy szukający informacji z pomocą wyszukiwarki. Stosując w pozycjonowaniu stron metodę długiego ogona, możemy szybciej dotrzeć do określonej grupy odbiorców, ponieważ użyte frazy precyzyjniej odpowiadają ich zapytaniom. Inne, często podkreślane zalety to:
- wyższe współczynniki konwersji i klikalności;
- niższe koszty za jedno kliknięcie;
- większa widoczność strony internetowej i wzrost odwiedzin;
- dłuższy czas przebywania na niej użytkownika;
- wyższa pozycja w rankingu wyszukiwarki;
- korzystny wpływ na pozycjonowane frazy ogólne;
- szybciej widoczne efekty pozycjonowania.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców