Analytics

Dokładnie mówimy tu o Google Analytics, narzędziu, bez którego nie może się obejść żaden specjalista od pozycjonowania stron. Umożliwia ono stałe monitorowanie ruchu w witrynie użytkownika, dzięki czemu będzie można modyfikować na bieżąco kampanię marketingową i dostosowywać ją do aktualnych potrzeb odbiorców. Aby go używać, wystarczy tylko zalogować się na swoje konto Google i dokonać rejestracji w programie Analytics integrując udostępnione narzędzia ze swoją stroną internetową. Od tego momentu zyskamy dostęp do wielu danych potrzebnych w procesie SEO, z których możemy sporządzić różne rodzaje potrzebnych raportów, między innymi takich jak:

  • ilość użytkowników odwiedzających stronę;
  • ich dane demograficzne;
  • źródła odwiedzin strony np. z wyszukiwarek, przekierowania z reklam, serwisów społecznościowych czy witryn bezpośrednich;
  • urządzenia, na jakich jest przeglądana strona;
  • jakie treści są na niej najczęściej przeglądane.