
Dokładnie mówimy tu o Google Analytics, narzędziu, bez którego nie może się obejść żaden specjalista od pozycjonowania stron. Umożliwia ono stałe monitorowanie ruchu w witrynie użytkownika, dzięki czemu będzie można modyfikować na bieżąco kampanię marketingową i dostosowywać ją do aktualnych potrzeb odbiorców. Aby go używać, wystarczy tylko zalogować się na swoje konto Google i dokonać rejestracji w programie Analytics integrując udostępnione narzędzia ze swoją stroną internetową. Od tego momentu zyskamy dostęp do wielu danych potrzebnych w procesie SEO, z których możemy sporządzić różne rodzaje potrzebnych raportów, między innymi takich jak:
- ilość użytkowników odwiedzających stronę;
- ich dane demograficzne;
- źródła odwiedzin strony np. z wyszukiwarek, przekierowania z reklam, serwisów społecznościowych czy witryn bezpośrednich;
- urządzenia, na jakich jest przeglądana strona;
- jakie treści są na niej najczęściej przeglądane.
A
C
- Canonical
- Case Study
- CDN (Content delivery network)
- CLV (Customer Lifetime Value)
- CMS (Content Management System)
- Content Marketing
- Copywriting
- CPA (Cost Per Action)
- CPC (Cost Per Click)
- CPM (Cost Per Mille)
- CPV (Cost Per Visitor)
- Crawler
- Crawl budget
- Cross-selling
- CSS
- CTA (Call to action)
- CTR (Click Through Rate)
D
G
- GDN (Google Display Network)
- Geotargetowanie
- Google Ads
- Google Analytics
- Google Chrome
- Google Data Studio
- Google Merchant Center (GMC)
- Google Moja Firma
- Google News
- Google Panda
- Google Pingwin
- Google Search Console
- Google Sites
- Google Tag Assistant
- Google Tag Manager
- Google Trends
- Grupa odbiorców