Banner image

Pozycjonowanie sklepu internetowego – w jaki sposób SEOSPACE zajmie się Twoim biznesem w sieci

Pozycjonowanie sklepu internetowego – w jaki sposób SEOSPACE zajmie się Twoim biznesem w sieci

Żyjemy w czasach, w których słowa „robić zakupy” nabrały zupełnie nowego znaczenia. Jeszcze do niedawna większość rzeczy kupowaliśmy osobiście odwiedzając sklep stacjonarny, a obecnie coraz częściej robimy to za pomocą Internetu, wchodząc po prostu na stronę internetową sklepu i zamawiając to, co nas interesuje z dostawą prosto do domu. Obserwując ten zyskujący wręcz olbrzymią popularność trend, wiele osób prowadzących tradycyjną działalność handlową i to praktycznie niemal z każdej jej branży, zastanawia się, czy sklep internetowy nie jest dobrym pomysłem na nowy biznes lub rozszerzenie tego już istniejącego. Taki sposób prowadzenia działalności ma z pewnością wiele zalet, spośród których najważniejsze to niskie koszty początkowe, dostępność dla klientów 24 godziny na dobę, czy ewentualny brak konieczności magazynowania dużych ilości towaru i ponoszenia niemałych kosztów jego przechowywania.

Jednak zanim zabierzemy się za organizowanie nowego biznesu, powinniśmy również zwrócić uwagę na istniejącą i często silną konkurencję, dlatego niezwykle istotnym aspektem tej formy działalności jest nie tylko odpowiednio zaprojektowana i sprawnie działająca strona internetowa sklepu, lecz i jej właściwe, przynoszące pozytywne efekty pozycjonowanie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego nie wolno go pominąć

zakupy w sklepie internetowym

Prowadzenie firmy nastawionej na ogólnie pojęty handel w sieci wiąże się niestety z coraz większą konkurencją, którą trzeba zawsze o krok wyprzedać, co wymusza konieczność stosowania różnych metod to umożliwiających, przynoszących przy systematyczności podjętych działań długotrwałe efekty. Jedną z nich jest właśnie pozycjonowanie sklepu internetowego mające przede wszystkim na celu zwiększenie ruchu na stronie, co skutkuje większą liczbą potencjalnych klientów zainteresowanych prezentowaną na niej ofertą. Dobrze zoptymalizowana, zaprojektowana i prosta w obsłudze witryna stanowi również znaczne ułatwienie dla odwiedzających ją użytkowników, którzy dzięki temu szybko znajdą szukane przez siebie produkty, a atrakcyjny sposób ich prezentacji będzie stanowił skuteczną zachętę do zakupu, zwiększając w ten sposób także sprzedaż i zyski właściciela sklepu.

Biorąc wszystko pod uwagę, SEOSPACE wprowadził do oferty usługę profesjonalnego pozycjonowania sklepów internetowych, dokładnie pod kątem wymagań Google oraz potrzeb klientów, stosując najlepsze i wielokrotnie sprawdzone metody. Przywiązujemy wagę praktycznie do wszystkich aspektów umożliwiających zwiększenie ruchu na pozycjonowanej witrynie, dzieląc naszą pracę na kilka etapów, z uwzględnieniem w niej takich istotnych elementów jak:

1. Audyt SEO już istniejącej strony sklepu

Wiecie już z poprzednich wpisów, że to absolutna podstawa, od której zaczynamy każdy proces pozycjonowania strony, również sklepu internetowego. Dzięki temu uzyskujemy dokładny obraz danej witryny, wszystkich tworzących ją części, zarówno elementów stricte technicznych, kodu HTML czy dodatkowych skryptów zwiększających funkcjonalność, jak i zamieszczonych na niej treści np. opisów poszczególnych produktów czy ich zdjęć. Poddajemy to wszystko wnikliwej analizie mającej na celu znalezienie błędów wpływających na pozycję osiąganą przez stronę w Google, które należy natychmiast wyeliminować. Dokonując audytu, szukamy między innymi:

  • problemów z wyświetlaniem strony i jej podstron pod podanymi adresami URL;
  • wszystkich podstron generujących błąd 404;
  • niedziałających linków lub tych, prowadzących do innych miejsc niż zamierzone;
  • błędnie wyświetlanych obrazków, niewłaściwie sformatowanych, mających zbyt dużą rozdzielczość i wagę mogące negatywnie wpływać na szybkość ładowania się witryny, szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Zajmują się tym nasi specjaliści, dzięki którym strona szybko może awansować w rankingu wyników wyszukiwania, co po pewnym czasie przełoży się też na większą, stale rosnącą liczbę odwiedzin.

2. Adres URL witryny

W przypadku tego elementu najważniejsza jest jego czytelność, umożliwiająca łatwe znalezienie i brak problemów ze wpisywaniem zbyt długiej nazwy. Warto także zadbać o umieszczenie w adresie URL strony i jej poszczególnych podstron konkretnych słów kluczowych związanych z ich treścią np. notebooki czy dyski zewnętrzne, dzięki czemu od razu wiemy, z jakim działem sklepu mamy do czynienia.

3. Optymalizacja elementów title, meta description

Każda strona internetowa, również sklep, musi mieć odpowiedni tytuł, czyli właśnie znacznik title, umożliwiający jej identyfikację przez mechanizmy wyszukiwania Google. Dzięki temu będzie jednocześnie odróżniała się od witryn konkurencji, a znalezienie właściwego tytułu dotyczy zarówno strony głównej, jak i poszczególnych podstron i powinny one zawierać słowa kluczowe związane tematycznie z prowadzoną działalnością. Znacznik meta description daje nam z kolei możliwość opisu, co znajduje się na danej stronie, dlatego starannie przygotowujemy treści, jakie się tu znajdą, mając na uwadze jak najskuteczniejsze zachęcenie użytkownika do odwiedzenia właśnie tego, a nie innego sklepu i wykazujące mu podstawowe korzyści z tych odwiedzin.

4. Nagłówki Hx i alternatywne opisy obrazków

Nie wolno również pominąć nagłówków, H1 oznaczającego zazwyczaj tytuł danej podstrony, jak i pozostałych, H2 do H6, za pomocą których najczęściej tytułujemy poszczególne akapity czy listy wypunktowane, dzielące tekst na czytelne paragrafy, ułatwiające szybkie zapoznanie się nawet z dużą ilością treści. Mają one również niebagatelne znaczenie z punktu widzenia działania robotów wyszukiwania Google, uruchamiających się po zadaniu konkretnego pytania przez użytkownika, powinny więc zawierać odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Równie istotne są alternatywne opisy wyświetlanych na stronie obrazków, atrybuty ALT ułatwiające ich znalezienie i prawidłowe wyświetlenie w Grafikach Google.

5. Certyfikat SSL

Certyfikat, którego w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego nie wolno zbagatelizować, zabezpieczający dane przesyłane przez sklep i jego klientów przed dostępem osób do tego niepowołanych. Jeszcze do niedawna tego typu certyfikatów używano jedynie w przypadku wypełniania różnego rodzaju formularzy np. zamówienia znajdujących się na stronie, jednak obecnie zabezpiecza się z ich pomocą praktycznie każdy element witryny, a Google uważa go za niezwykle istotny czynnik wpływający na miejsce zajmowane przez stronę w swoim rankingu.

6. Mapa XML i robots.txt

Kolejne elementy, bez których nie może się obejść sklep internetowy, jeśli chce osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Mapa XML jest plikiem zawierającym wszystkie adresy wchodzące w skład danej witryny, których liczba w przypadku większych sklepów może sięgać nawet kilku tysięcy. Zebranie ich w jednym, łatwo dostępnym miejscu ułatwia zindeksowanie przez wyszukiwarkę, a taka mapa jest tworzona zazwyczaj automatycznie, aktualizowana na bieżąco, zlokalizowana w folderze głównym danej domeny i zgłoszona do Google Search Console.

Równie istotny z punktu widzenia pozycjonowania sklepu, jest tekstowy plik robots.txt, także zlokalizowany w folderze głównym strony, mający na celu przekazanie wskazówek robotom Google, jakie katalogi oraz pliki mogą indeksować, a jakie nie. Do tych „zakazanych”, niedostępnych dla nich należą np. pliki odpowiadające za administrowanie witryną, niemające znaczenia dla przebiegu procesu indeksowania.

7. Dobór właściwych fraz kluczowych

Następna podstawa, bez której nie mamy co myśleć o skutecznym pozycjonowaniu sklepu internetowego, a w tym przypadku będziemy potrzebowali wyjątkowo dużo słów kluczowych, i to wieloczłonowych i rozbudowanych, koniecznie zawierających frazy typu „long tail”. Użyjemy ich w różnych miejscach na stronie, w tytule czy jej opisie, oraz treściach i opisach oferowanych produktów, umieszczając je w sposób naturalny, bez zbędnego przesycenia, źle widzianego również przez Google. Dbamy także o zachowanie ich pełnej poprawności gramatycznej i przede wszystkim o unikalność pozwalającą odróżnić się na tle konkurencji. Patrząc na ilość podstron wchodzących w skład typowego sklepu, z których każda jest jednocześnie osobnym działem sprzedaży, konieczne będzie wielokrotne znalezienie unikalnych fraz, które w stosunkowo krótkim czasie pozwolą wygenerować wysoką liczbę odwiedzin. W doborze słów kluczowych posiłkujemy się profesjonalnymi programami, z Ahrefs oraz SurferSEO na czele, umożliwiającymi kompleksową i dającą szybkie wyniki analizę fraz używanych przez konkurencję.

8. Optymalizacja publikowanych treści zgodnie z zasadami content marketing

Jeszcze do niedawna w pozycjonowaniu stron, w tym również i sklepów internetowych, nie przywiązywano zbyt dużego znaczenia do publikowanych treści. Jednak obecnie ta sytuacja uległa wręcz radykalnej zmianie i to, co publikujemy, stało się najważniejsze z punktu widzenia Google, wpływając w znaczący sposób na pozycję osiąganą na liście jego wyników wyszukiwania. Dlatego właśnie copywriterzy, z którymi współpracuje SEOSPACE zadbają między innymi o:

  • oryginalność oraz unikalność tekstów, odróżniającą je od tego, co umieszcza na swoich stronach konkurencja, pozwalającą też uniknąć najmniejszego nawet podejrzenia o plagiat, stanowczo zakazany przez Google i prawo, obowiązujące praktycznie we wszystkich państwach świata;
  • wysoką wartość merytoryczną tekstów, dokładnie powiązaną np. z rodzajem branży, w której działa Klient i wyczerpująco opisującą prezentowaną przez niego ofertę;
  • ich pełną poprawność gramatyczną, interpunkcyjną oraz stylistyczną;
  • właściwe i naturalne nasycenie tekstu starannie dobranymi do jego treści frazami kluczowymi.

Optymalizacja tekstów nie dotyczy oczywiście tylko tych publikowanych zarówno na stronie głównej, ale i tych na blogu coraz częściej wchodzącym w skład sklepów internetowych. Zdecydowanie warto zastanowić się nad jego posiadaniem, jest to bowiem dobry sposób na komunikację z potencjalnymi klientami za pomocą wbudowanego systemu komentarzy. Na blogu można zamieszczać treści bezpośrednio powiązane tematycznie z ofertą sklepu np. w postaci praktycznych poradników.

Procesowi optymalizacji muszą też zostać poddane opisy produktów oferowanych poprzez stronę i przy ich przygotowywaniu kierujemy się kilkoma sprawdzonymi zasadami content marketingu, dbając między innymi o:

  • czytelność i przejrzystość, tekst łatwy do czytania i w pełni zrozumiały dla odbiorcy;
  • jego prawidłowe sformatowanie z użyciem wspomnianych nagłówków H3 – H6 oraz pogrubień wyróżniających najistotniejsze fragmenty. Niezalecane jest też używanie na stronie zbyt wymyślnych czcionek, mile widziane są maksymalnie trzy ich rodzaje i nie mieszajmy raczej tych szeryfowych z bezszeryfowymi.

Spora liczba użytkowników sieci twierdzi, że nie czyta opisów produktów, posiłkując się przy zakupach jedynie zdjęciami. Czy to do końca prawda, nie wiadomo, my wiemy jednak, że warto poświęcić odpowiednio dużo czasu ich profesjonalnemu przygotowaniu, są bowiem „czytane” przez Google, stanowiąc dla niego jeden z elementów, na podstawie którego indeksuje zarówno same produkty, jak i oferujący je sklep.

9. Linkowanie wewnętrzne i pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych

Zadbamy również o system linków pozwalających na płynne przechodzenie pomiędzy poszczególnymi podstronami wchodzącymi w skład pozycjonowanego sklepu. W żadnym wypadku nie wolno tego lekceważyć, ponieważ odpowiednie linkowanie wewnętrzne może znacząco wpłynąć na podwyższenie pozycji fraz kluczowych, na których najbardziej nam zależy, mogących korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie całej witryny. Tak samo istotne jest pozyskanie wielu wartościowych linków zewnętrznych prowadzących bezpośrednio do sklepu, pomagających w procesie skutecznego pozycjonowania. Prowadzony sklep wymaga również właściwie przeprowadzonej kampanii promocyjnej, zareklamowania w mediach internetowych czy też za pomocą social mediów, co ułatwi zbudowanie jego wiarygodności i pełnego zaufania potencjalnych klientów do powstałej w ten sposób marki, a nawet przywiązania ich do niej na długi czas.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – korzyści, jakie dzięki niemu można uzyskać

Koszyk zakupowy z kabla od myszki

Skoro wiemy już, w jaki sposób w SEOSPACE podchodzimy do kwestii przynoszącego zamierzone rezultaty pozycjonowania sklepów internetowych, czas na podsumowanie korzyści, jakie można zyskać, decydując się na jego przeprowadzenie, spośród których najważniejsze naszym zdaniem to:

  • wzrost ruchu na pozycjonowanej stronie, skutkujący również wzrostem klientów dokonujących zakupów za jej pośrednictwem;
  • wzrost zysków pochodzących ze sprzedaży;
  • monitorowanie pozwalające śledzić na bieżąco nie tylko sprzedaż, ale i skuteczność efektów procesów pozycjonowania;
  • dobry kontakt z użytkownikami sklepu, co ułatwia między innymi wspomniany blog z systemem komentarzy, dzięki czemu wzrasta ich zaufanie do firmy, skutkujące wieloletnią współpracą i wartościowymi linkami prowadzącymi do sklepu;
  • lepsza rozpoznawalność marki sklepu i oferowanych produktów w internecie, gdzie pojawiają się w wielu miejscach i pod wieloma frazami kluczowymi.

Zobacz także: Pozycjonowanie Lokalne

Pozycjonowanie sklepów cena, nasza oferta

Współpraca rozpoczyna się od Audytu SEO i wdrożeniu z niego poprawek. Możecie Państwo wykonać poprawki w swoim zakresie lub zlecić to nam. Po tym czasie zaczyna się regularna praca nad stroną, w zależności od potrzeb oferujemy 3 pakiety. Końcowa cena uzależniona jest od słów kluczowych oraz potrzeb klienta.

Pakiet Podstawowy
Pakiet Optymalny
Pakiet Premium

Najczęściej zadawane pytania:

Dlaczego pozycjonowanie za efekt nie jest korzystne dla klienta?

Wbrew wielu powszechnie panującym opiniom lepszym rozwiązaniem dla klienta nie jest rozliczanie usług pozycjonowania za efekt, lecz opcja abonamentowa. Google ciągle wprowadza różne zmiany, mające niekiedy istotny wpływ na uzyskaną pozycję, sprawiające, że dana strona może stracić swoje miejsce w rankingu wyszukiwarki. W przypadku pozycjonowania „za efekt” agencje stosują jak najtańsze metody pozycjonowania strony, które w większości przypadków prędzej czy później skutkują gwałtownym spadkiem strony w wynikach wyszukiwania. Forma abonamentowa pozycjonowania pozwala nam na optymalne rozłożenie budżetu tak, aby z jednej strony efekty były, jak najszybsze, ale i bezpieczne. W końcu nam również zależy na sukcesie klienta. Zadowolony z wyników klient wraca po więcej – zwiększanie udziału w rynku, nowe kraje, nowe produkty czy po prostu nowe całkiem odrębne projekty.

Od czego zależy cena końcowa?

Na cenę końcową usług pozycjonowania składa się wiele równie istotnych czynników, dlatego niekiedy konieczna jest indywidualna wycena sporządzana dla Klienta. Zależy to przede wszystkim od zakresu wykonywanych prac, jakie elementy musimy nimi objąć, a nawet od tego, czy strona była już wcześniej poddana pozycjonowaniu. Jeśli tak, to niekiedy zdarzają się błędy, których usuwanie zajmuje dosyć sporo czasu, również wpływając na końcową cenę. Analizujemy też słowa kluczowe, jakie trzeba będzie użyć, wybierając te najbardziej konkurencyjne, mogące korzystnie wpłynąć na pozycję osiąganą przez stronę. Często potrzebne okazuje się również zoptymalizowanie strony i to nie tylko umieszczonych na niej treści, ale i jej kodu, łącznie z dodatkowymi skryptami zwiększającymi funkcjonalność.

Bezpłatna wycena pozycjonowania dla sklepu internetowego