Copywriting

5 sierpnia 2022
NeuronWriter (Contadu) – edytor online dla SEO Copywritera i copywritera
W jednym z moich poprzednich wpisów przedstawiłem wam 10 narzędzi, jakie używam w swojej codziennej pracy, przede wszystkim edytor tekstów pracujący w trybie offline. Jednak w trudnej branży copywriterskiej nieustannie zachodzą zmiany obejmujące również używane edytory. Wiele tekstów jest tworzone dokładnie pod kątem SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania strony, na której zostaną opublikowane, muszą ...
Read more
24 listopada 2021
Jak zrobić dobry research – jedną z podstaw pracy copywritera
Wbrew wielu powszechnie panującym opiniom, pisanie to jedna z łatwiejszych części pracy copywritera, wymagająca po prostu umiejętności sprawnego łączenia słów w zdania, czyli tzw. lekkiego pióra. O wiele więcej czasu zajmuje przygotowanie się do tego, przede wszystkim research, zgromadzenie niezbędnych informacji na zadany przez zleceniodawcę temat. Pisząc, należy opierać się wyłącznie na wiarygodnych, sprawdzonych źródłach, ...
Read more
3 listopada 2021
Opinie klientów – znaczenie dla prowadzenia firmy
Prowadzenie jakiejkolwiek firmy, także działalności copywritera, wiąże się z dużą odpowiedzialnością, jeśli chcemy osiągnąć sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, a jedną z podstaw to umożliwiających jest zaufanie klientów. Jeśli będą zadowoleni z oferowanych im towarów lub usług, to chętnie powrócą na naszą stronę firmową albo do sklepu internetowego, jednocześnie polecając go innym użytkownikom. W ...
Read more
4 października 2021
Technical writer – wąska specjalizacja copywritingu
Copywriter, pragnący osiągnąć sukces i przede wszystkim zarabiać na swojej pracy, powinien opanować tworzenie wielu rodzajów tekstów. Nie obce muszą mu być typowe wpisy na blogi firmowe, bardziej skomplikowane artykuły sponsorowane albo proste, lecz treściwe i przekazujące istotne informacje opisy produktów. To, co tworzy, musi także spełniać surowe wymagania nie tylko klientów czy grupy docelowych ...
Read more
17 września 2021
Jak dodać wpis w WordPress – poradnik krok po kroku
Jednym z aspektów pracy copywritera, oprócz samego pisania różnorodnych treści, jest ich umieszczanie na stronie internetowej zleceniodawcy. Jeszcze do niedawna wymagało to znajomości języków tworzenia stron, przede wszystkim HTML, lecz obecnie całą pracę ułatwia korzystanie z systemów obsługi treści CMS. Jednym z najpopularniejszych, z którego pomocą powstaje również ten blog, jest WordPress, stosowany przez miliony ...
Read more
13 września 2021
Jak pisać teksty reklamowe, które przyciągną klientów
Stare i powszechnie znane powiedzenie, mówiące, że „reklama jest dźwignią handlu”, nadal nie straciło nic ze swojej aktualności, zwłaszcza dla firm zajmujących się działalnością handlową. Zmieniły się co prawda sposoby prowadzenia takiej działalności, coraz częściej przenosi się ona ze sklepów stacjonarnych do Internetu, lecz nawet najlepszy, najwyższej jakości towar czy usługi wymagają odpowiedniej promocji i ...
Read more
6 września 2021
Artykuły poradnikowe – przekazują odbiorcy potrzebne mu informacje
Istnieje wiele rodzajów treści, jakie zamieszczamy na stronach internetowych, mających wspólne zadanie, dotarcie do jak największej grupy docelowych odbiorców i przekazanie im dokładnie takich informacji, jakich aktualnie poszukują. Jeśli jednak dokładniej przeanalizujemy rodzaje tekstów cieszących się największym powodzeniem i najchętniej czytanych, to okażą się nimi między innymi artykuły poradnikowe. Dlatego każdy copywriter powinien wiedzieć, czym ...
Read more
29 sierpnia 2021
Recykling treści – dlaczego warto odświeżać to, co już zostało napisane
Prowadzenie jakiejkolwiek strony internetowej, firmowej czy prywatnej, to trudne zadanie, a jedną z jego istotniejszych części jest ciągłe zamieszczanie nowych, aktualnych treści. To właśnie artykuły eksperckie, wpisy na blogu firmowym, czy zaktualizowane informacje publikowane na portalach społecznościowych generują ruch na stronie. Jednocześnie ten wartościowy content jest potężnym narzędziem marketingowym, pozwalającym dotrzeć do określonych docelowych grup ...
Read more
8 lipca 2021
Wiarygodność informacji w Internecie – które z nich przydadzą się w pracy copywritera
Jak już wiecie z poprzednich wpisów, praca copywritera polega na tworzeniu rozmaitych treści na strony internetowe. Znajdziemy wśród nich artykuły sponsorowane czy pisane na blogi eksperckie lub firmowe, lecz łączy je jedno, źródła, na których je oparto. Muszą zawierać konkretne informacje na dany temat, nie tylko niosące ze sobą określone korzyści dla zleceniodawcy, lecz przede ...
Read more
8 kwietnia 2021
Ghostwriting, czym jest i czy warto się tym zajmować?
Pisanie dowolnych tekstów na strony internetowe to nie tylko ciężka praca. Dla kogoś, kto podchodzi do tego z prawdziwą pasją, zawód copywritera daje możliwość poszerzenia swoich horyzontów, zyskania wiedzy z różnych dziedzin, sprawia też wiele satysfakcji. W tym momencie zatrzymam się i nie będę dalej wyliczał zalet, bo jest wielu autorów, dla których satysfakcja ze ...
Read more