13 lutego 2023

Błędy w content marketingu, jakich najczęściej popełnianych trzeba unikać?
Znaczenia prawidłowo przeprowadzonej kampanii content marketingowej nie powinna lekceważyć żadna firma, niezależnie od branży, w jakiej prowadzi działalność. Ma niebagatelny wpływ nie tylko na zaprezentowanie oferty jak największej grupie potencjalnych klientów, jest także niezwykle istotna pod kątem SEO, optymalizacji i pozycjonowania strony firmowej lub sklepu internetowego. Planowanie odpowiedniej strategii content marketingowej powinno się zawsze zlecać ...
Read more6 stycznia 2023

Dane na dysku zewnętrznym czy w chmurze – gdzie ma je przechowywać copywriter
Praca copywritera oznacza pisanie dużych ilości różnorakich tekstów, blogowych, artykułów eksperckich czy wpisów na social media i innych na strony internetowe. Oznacza to jednocześnie powstanie dużych ilości danych, które po kilku latach mogą urosnąć do całkiem sporych rozmiarów i w tym momencie stajemy przed kolejnym dylematem, gdzie je przechowywać. Odpowiedź na to pytanie tylko pozornie ...
Read more14 grudnia 2022

Opisy kategorii w sklepach internetowych – jak napisać dobry opis kategorii pod SEO
Jednym z najważniejszych elementów pozwalających odpowiednio pozycjonować sklep internetowy są opisy kategorii produktów, jakie w nim sprzedajemy. Jest to niezwykle ważny element kampanii marketingowej mającej na celu wypromowanie swojego sklepu, a ich prawidłowe tworzenie wchodzi również w zakres pracy każdego copywritera. Z tego wpisu dowiecie się, w jaki sposób napisać dobre opisy kategorii, zoptymalizowane i ...
Read more5 sierpnia 2022

NeuronWriter (Contadu) – edytor online dla SEO Copywritera i copywritera
W jednym z moich poprzednich wpisów przedstawiłem wam 10 narzędzi, jakie używam w swojej codziennej pracy, przede wszystkim edytor tekstów pracujący w trybie offline. Jednak w trudnej branży copywriterskiej nieustannie zachodzą zmiany obejmujące również używane edytory. Wiele tekstów jest tworzone dokładnie pod kątem SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowania strony, na której zostaną opublikowane, muszą ...
Read more24 listopada 2021

Jak zrobić dobry research – jedną z podstaw pracy copywritera
Wbrew wielu powszechnie panującym opiniom, pisanie to jedna z łatwiejszych części pracy copywritera, wymagająca po prostu umiejętności sprawnego łączenia słów w zdania, czyli tzw. lekkiego pióra. O wiele więcej czasu zajmuje przygotowanie się do tego, przede wszystkim research, zgromadzenie niezbędnych informacji na zadany przez zleceniodawcę temat. Pisząc, należy opierać się wyłącznie na wiarygodnych, sprawdzonych źródłach, ...
Read more3 listopada 2021

Opinie klientów – znaczenie dla prowadzenia firmy
Prowadzenie jakiejkolwiek firmy, także działalności copywritera, wiąże się z dużą odpowiedzialnością, jeśli chcemy osiągnąć sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, a jedną z podstaw to umożliwiających jest zaufanie klientów. Jeśli będą zadowoleni z oferowanych im towarów lub usług, to chętnie powrócą na naszą stronę firmową albo do sklepu internetowego, jednocześnie polecając go innym użytkownikom. W ...
Read more4 października 2021

Technical writer – wąska specjalizacja copywritingu
Copywriter, pragnący osiągnąć sukces i przede wszystkim zarabiać na swojej pracy, powinien opanować tworzenie wielu rodzajów tekstów. Nie obce muszą mu być typowe wpisy na blogi firmowe, bardziej skomplikowane artykuły sponsorowane albo proste, lecz treściwe i przekazujące istotne informacje opisy produktów. To, co tworzy, musi także spełniać surowe wymagania nie tylko klientów czy grupy docelowych ...
Read more17 września 2021

Jak dodać wpis w WordPress – poradnik krok po kroku
Jednym z aspektów pracy copywritera, oprócz samego pisania różnorodnych treści, jest ich umieszczanie na stronie internetowej zleceniodawcy. Jeszcze do niedawna wymagało to znajomości języków tworzenia stron, przede wszystkim HTML, lecz obecnie całą pracę ułatwia korzystanie z systemów obsługi treści CMS. Jednym z najpopularniejszych, z którego pomocą powstaje również ten blog, jest WordPress, stosowany przez miliony ...
Read more13 września 2021

Jak pisać teksty reklamowe, które przyciągną klientów
Stare i powszechnie znane powiedzenie, mówiące, że „reklama jest dźwignią handlu”, nadal nie straciło nic ze swojej aktualności, zwłaszcza dla firm zajmujących się działalnością handlową. Zmieniły się co prawda sposoby prowadzenia takiej działalności, coraz częściej przenosi się ona ze sklepów stacjonarnych do Internetu, lecz nawet najlepszy, najwyższej jakości towar czy usługi wymagają odpowiedniej promocji i ...
Read more6 września 2021

Artykuły poradnikowe – przekazują odbiorcy potrzebne mu informacje
Istnieje wiele rodzajów treści, jakie zamieszczamy na stronach internetowych, mających wspólne zadanie, dotarcie do jak największej grupy docelowych odbiorców i przekazanie im dokładnie takich informacji, jakich aktualnie poszukują. Jeśli jednak dokładniej przeanalizujemy rodzaje tekstów cieszących się największym powodzeniem i najchętniej czytanych, to okażą się nimi między innymi artykuły poradnikowe. Dlatego każdy copywriter powinien wiedzieć, czym ...
Read more